ESCALDES-ENGORDANY
Andorra-Barcelona: 40 minuts, 48 euros
El pla operatiu i econòmicd'Andair calcula realitzar uns 121 vols setmanals a vuit destinacions europees
Vols diaris des de la Seu a Barcelona en 40 minuts i per 48 euros, només anada. L’estudi econòmic i financer de l’aerolínia Andair preveu connectar l’aeroport Andorra-la Seu amb Barcelona (73 vols a la setmana i el bitllet per 48 euros), Madrid (vuit vols setmanals, 113 euros), Palma (deu vols, 78 euros), Reus i Tolosa (sis vols, 52 euros), Lisboa i Oporto (sis vols, 144 euros) i Vitòria (sis vols, 83 euros). La mitjana del preu del bitllet d’Andair serà de 66,43 euros.
El pla de negoci d’Andair ha comparat el preu d’un bitllet d’avió a Barcelona amb d’altres mitjans de transport: autobús, 32 euros (i més de tres hores de trajecte), en vehicle privat per autopista, 80 euros, i en taxi, 350 euros.
Quant als passatgers, amb una ocupació del 60% de les dos aeronaus, de 30-32 places cadascuna, el nombre de viatgers anual seria de 113.000, i amb el cent per cent de les places cobertes, 200.000 viatgers, i la companyia facturaria en un any 12,5 milions d’euros per venda de bitllets.
La companyia també ha calculat els potencials usuaris dels vols regulars a Barcelona: 960 persones utilitzen cada dia els serveis d’autobús i 820 vehicles entren diàriament a Andorra (unes 1.780 persones), a més de totes les casuístiques amb què es topen els viatgers que realitzen el trajecte (assistència sanitària, estudis universitaris, reunions de feina, vacances, escapades de curta durada, etcètera).
Inversió inicial
La inversió inicial que busquen Subirà i el seu equip és de 2,9 milions d’euros ja que s’ha calculat que fan falta 800.000 euros per a la fase d’arrencada (sous, combustible, permisos, impostos, oficina, taxes, publicitat, etcètera) i una inversió d’1,9 milions d’euros per comprar dos avions (models Embraer-120 o SAAB 340) i vehicles d’empresa.
La previsió de costos operatius anuals, calculant que l’ocupació mitjana dels avions seria del 45%, s’eleven a 5,7 milions d’euros anuals. Les partides més destacades són les destinades al combustible (1,5 milions d’euros), personal (900.000 euros+300.000 euros de Seguretat Social), assegurança de les aeronaus (640.000 euros), overhaul (600.000 euros), taxes aèries (540.000 euros) i manteniment bàsic (300.000 euros).
La plantilla ja està prevista: 26 persones (19 fixes i set autònomes). Els empleats d’Andair seran, a més del director general, el director econòmic i financer i el director d’operacions, quatre comandants de vol, quatre copilots, quatre hostesses, un mecànic, un cap d’escala a Barcelona, un responsable de màrqueting, dos secretàries i set treballadors del servei aeroportuari.
A més, Andair té previst obrir una oficina a Andorra i una altra a Barcelona, i realitzar la venda de bitllets directament des del portal web, sense utilitzar els serveis d’altres portals de recerca de diverses companyies.
Les previsions són optimistes i es calcula arribar al 70% d’ocupació el quart any de funcionament, mantenir el preu dels bitllets durant els tres primers anys i comprar una tercera aeronau el quart any d’activitat.
Tot el pla operatiu i econòmic està preparat, ara només falta que Subirà trobi el finançament i es comenci a volar.
El pla de negoci d’Andair ha comparat el preu d’un bitllet d’avió a Barcelona amb d’altres mitjans de transport: autobús, 32 euros (i més de tres hores de trajecte), en vehicle privat per autopista, 80 euros, i en taxi, 350 euros.
Quant als passatgers, amb una ocupació del 60% de les dos aeronaus, de 30-32 places cadascuna, el nombre de viatgers anual seria de 113.000, i amb el cent per cent de les places cobertes, 200.000 viatgers, i la companyia facturaria en un any 12,5 milions d’euros per venda de bitllets.
La companyia també ha calculat els potencials usuaris dels vols regulars a Barcelona: 960 persones utilitzen cada dia els serveis d’autobús i 820 vehicles entren diàriament a Andorra (unes 1.780 persones), a més de totes les casuístiques amb què es topen els viatgers que realitzen el trajecte (assistència sanitària, estudis universitaris, reunions de feina, vacances, escapades de curta durada, etcètera).
Inversió inicial
La inversió inicial que busquen Subirà i el seu equip és de 2,9 milions d’euros ja que s’ha calculat que fan falta 800.000 euros per a la fase d’arrencada (sous, combustible, permisos, impostos, oficina, taxes, publicitat, etcètera) i una inversió d’1,9 milions d’euros per comprar dos avions (models Embraer-120 o SAAB 340) i vehicles d’empresa.
La previsió de costos operatius anuals, calculant que l’ocupació mitjana dels avions seria del 45%, s’eleven a 5,7 milions d’euros anuals. Les partides més destacades són les destinades al combustible (1,5 milions d’euros), personal (900.000 euros+300.000 euros de Seguretat Social), assegurança de les aeronaus (640.000 euros), overhaul (600.000 euros), taxes aèries (540.000 euros) i manteniment bàsic (300.000 euros).
La plantilla ja està prevista: 26 persones (19 fixes i set autònomes). Els empleats d’Andair seran, a més del director general, el director econòmic i financer i el director d’operacions, quatre comandants de vol, quatre copilots, quatre hostesses, un mecànic, un cap d’escala a Barcelona, un responsable de màrqueting, dos secretàries i set treballadors del servei aeroportuari.
A més, Andair té previst obrir una oficina a Andorra i una altra a Barcelona, i realitzar la venda de bitllets directament des del portal web, sense utilitzar els serveis d’altres portals de recerca de diverses companyies.
Les previsions són optimistes i es calcula arribar al 70% d’ocupació el quart any de funcionament, mantenir el preu dels bitllets durant els tres primers anys i comprar una tercera aeronau el quart any d’activitat.
Tot el pla operatiu i econòmic està preparat, ara només falta que Subirà trobi el finançament i es comenci a volar.