Search
Close this search box.
El Periòdic d'Andorra

Molta gent i poques bosses

La gran quantitat de turistes que ha visitat el país pel Pont de la Puríssima no s’ha traduït en un increment de vendes en tots els comerços

Carrers plens de gom a gom i carreteres col·lapsades. Aquesta ha estat l’estampa del Principat durant el Pont de la Puríssima. L’avinguda Carlemany i l’avinguda de Meritxell han estat, una vegada més, les protagonistes del primer cap de setmana llarg abans de les festes de Nadal. Una zona molt freqüentada pels turistes sobretot a partir de primera hora de la tarda, després que molts aprofitessin el matí per esquiar. Malgrat la gran afluència de gent pujant i baixant pels principals eixos comercials del país, però, els comerciants asseguraven ahir que no han complert amb les xifres de vendes que tenien. «Molta gent i poques bosses» sentenciava la presidenta de l’associació de comerciants de l’avinguda Riberaygua i travesseres, Rosa Pascuet. D’altra banda, assegurava que «la gran queixa entre els comerciants és que Andorra la Vella i Escaldes-Engordany són dos mons completament diferents. A la gent li agrada molt fer-se fotos a l’arbre de la Rotonda però no puja a Meritxell», lamentava. 
 
Les altes dades de l’ocupació hotelera havien incrementat les expectatives del sector del comerç que esperaven vendre entre un 10 i un 15 per cent més que l’any passat, segons quantificava el vicepresident de la mateixa associació, Antoni Miralles. «Enguany hem tingut un dia més de pont però això no s’ha traduït en més vendes», apuntava. Una sensació compartida també per la presidenta de la Federació d’Associacions de Comerciants d’Andorra (FACA), Susagna Venable, que confirmava que «esperàvem vendre una mica més». Els millors dies, segons Venable, van ser diumenge i dilluns, ja que «el primer dia era per mirar i comparar i avui [ahir per al lector] la gent ja marxa». 
Entre els comerciants hi conviuen dues versions: alguns són més positius i veuen una millora respecte a l’any passat, i altres segueixen esperant l’increment de les vendes. Tots coincidien en destacar però, que durant aquests quatre dies han treballat molt perquè la gent entrava i sortia constantment de les botigues tot i que no s’acabava de decidir a comprar. Moltes preguntes, comparació de preus i una frase final: «m’ho pensaré». 
 
El balanç final però, no ha estat unànime. «Evidentment, s’ha fet més caixa que un cap de setmana normal però no ha estat per tirar coets», explicava el responsable d’Esports Albert, Rafa Ramírez. Per la seva banda, el director de l’establiment Kilvil, Fabián Sedro, recordava que el principi de la temporada d’hivern sempre ajuda a vendre equipaments per esquiar i exposava que «no hi ha hagut tanta diferència a nivell de caixa com a nivell d’afluència de gent respecte a l’any passat, però no ens podem queixar». En el mateix sentit s’expressava la responsable de la perfumeria Júlia Centre, Remi Romero, que deia haver notat millora a nivell de venda  respecte l’any passat. «La gent crec que ja comença a aixecar el vol», deia. No pensava el mateix el director de la botiga Olympia, José Andrés Matilla, que afirmava que «les vendes han estat justetes i més fluixes que l’any passat». 
 
Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu