E l Ministeri d’Educació no es vol precipitar a l’hora de prendre decisions dràstiques pel que queda de curs escolar. Tal com va explicar ahir a EL PERIÒDIC el director de Departament de Formació Professional, Formació d’Adults i Recursos Educatius, Xavier Campuzano «s’està fent feina tècnica per analitzar sobre les possibles dates de retorn». De moment, però, el departament vol evitar fer especulacions sobre una hipotètica tornada a les aules.
Campuzano, va assegurar que el Ministeri treballa amb una «única premissa», que és que «no hem fet cap modificació de calendari», tal com ja havia avançat en roda de premsa el Ministre Portaveu, Èric Jover. En aquest sentit, va assegurar que a Andorra «estem sent més prudents», amb relació als moviments que ja han fet i anunciat els països veïns. «Agafar les notes continuades per poder certificar com ha fet França, és una decisió potent i difícil de canviar perquè renuncies a les proves», va considerar el director, que també va afegir que «crec que és relativament d’hora, però potser és una decisió més realista que la d’Espanya, perquè no sabem si al juliol ja podrem ajuntar en un mateix espai tancat a tantes persones» va especificar. En qualsevol cas, Campuzano va posar en relleu que «totes les opcions són possibles, però penso que serà l’actualitat la quina ens digui a quina anar», és a dir, que «en funció de l’escenari de sortides haurem de veure el que apliquem».
Paral·lelament, també va assegurar que el Ministeri no té marcada una data límit per prendre decisions si bé hi ha certs supòsits que tenen presents. I és que, segons va detallar el director, s’han de tenir presents els tempos que requereixen uns exàmens finals «per preparar unes proves en condicions, sense un mínim de tres setmanes de retorn abans de fer-les, és complicat», va considerar.
Bona adaptació de la docència a casa
Xavier Campuzano també va fer una bona valoració de l’evolució de les primeres setmanes sense classes físiques. El director va confirmar que «els primers dies van ser complicats però, després de la primera setmana els alumnes ja havien agafat una rutina des de casa». I és que segons ell, uns dies abans que es decretés el tancament definitiu de centres escolars, el departament ja va elaborar un protocol per fer front a un hipotètic tancament d’alguna escola o institut i va fer una guia per a tots els centres que no utilitzaven de forma habitual aquestes eines telemàtiques.
Campuzano va atribuir l’èxit de la ràpida implantació al fet que «el nivell competencial dels centres i dels docents en qüestions digitals és prou alt» afegit a que «la bretxa digital amb les famílies no és tan gran com a altres països». A més, va recalcar que s’havien pogut cobrir totes les peticions de tauletes i connectivitat a internet que els havien arribat. Però també, va destacar que a Andorra es creen identitats digitals a tots els alumnes d’ençà que són escolaritzats, fet que ha ajudat a agilitzar l’activament de totes les eines per a la docència a distància.