- Recull els principals aspectes d’organització i logística de cara a la cita de l’11 i el 12 d’abril
- Camp i Baró durant la presentació del conveni signat. Foto: ANA / M. C.
Segons ha indicat el cònsol, la signatura formalitza el compromís del Comú de la Massana i de tots els comuns i el Govern en l’organització d’aquest esdeveniment, en el qual s’aprofitaran al màxim els recursos propis de cada administració per tal de centrar el gruix de la inversió en la qualitat dels ponents, la promoció i la difusió. La inversió és de 60.000 euros per part de Turisme i 12.000 euros de cada Comú.
Un exemple d’aquesta implicació és la localització al Centre de Congressos d’Andorra la Vella que permetrà aprofitar una infraestructura disponible i potenciar el Principat com a “país de congressos”, ha manifestat Baró. En aquest sentit, el ministre ha agraït la col·laboració dels comuns i la voluntat de buscar “el millor lloc per assegurar l’èxit”. “No s’hi valen parroquialismes, sinó tenir la millor oferta del país per acollir aquest esdeveniment”, ha sentenciat.
El ministre també ha volgut remarcar la importància del contingut del congrés basat en Internet i les xarxes socials, un tema “de rabiosa actualitat” i que s’ha convertit en una eina imprescindible per vendre i comunicar productes i serveis. Segons Camp, serà una “oportunitat per les empreses del sector turístic i comercial d’Andorra i de fora per conèixer les novetats en comunicació, venda i fidelització a través d’Internet”.
Així, el programa –ja gairebé tancat- compta amb la participació d’un dels impulsors de HolidayCheck, un sistema d’avaluació d’hotels on consumidors i proveïdors comparteixen els seus comentaris i que ajuda als propietaris dels establiments a posicionar-se. També hi serà present Laurent Vanat, l’autor de l’informe internacional sobre el turisme de neu i de muntanya “cada cop més globalitzat”, ha dit el ministre.
Per tant, el programa té una vessant molt pràctica amb perfils molt tècnics i informació clara i concreta per a les empreses. “Volem que tots els participants marxin sabent més del que sabien sobre com utilitzar les noves tecnologies per millorar el seu àmbit professional”, ha conclòs Camp.
L’objectiu del Congrés que tindrà lloc l’11 i 12 d’abril és igualar o superar la participació de la darrera edició celebrada a Ordino, un fet que esperen assolir gràcies a la capacitat d’aforament del Centre de Congressos.