Andorra treballa per aconseguir ser la seu dels Campionats del Món d’esquí alpí el 2027 i que aquests esdevinguin una referència pel que fa a l’accessibilitat i inclusió. David Aguilar (Hand Solo), és una de les cares visibles que participa en el procés de promoció dels Mundials. El mediàtic estudiant de bioenginyeria ha invertit 80 hores per reproduir amb un total de 6.688 peces de Lego el logotip del projecte, una escultura que ret homenatge a les dues pistes icòniques de l’esquí de competició, Avet i Àliga. L’obra estarà exposada al peu de la pista Avet de Soldeu durant les Finals de la Copa d’Europa, que se celebren del 14 al 20 de març, i posteriorment, s’ubicaran al centre d’Andorra la Vella. Una altra de les cares visibles de la campanya de promoció és l’esquiador, Roger Puig, que està a punt de competir als Jocs Paralímpics d’Hivern de Pekín que se celebraran a partir de demà i fins al dia 13.
Més enllà del vessant esportiu, el pla director de la candidatura Andorra 2027 integra objectius de responsabilitat social. En aquesta línia, l’Oficina Tècnica va encarregar l’hivern passat una auditoria externa especialitzada en la qual es van detectar alguns pain points, alhora que el mateix estudi suggeria procediments i aplicacions de millora en la recepció de la informació i en els accessos físics dels clients a l’estació. En aquest sentit, la candidatura va remarcar que el pla d’inversions per als pròxims cinc anys dels sectors Soldeu i El Tarter de Grandvalira incorporarà la implementació progressiva de les propostes que es deriven del dossier de candidatura.
La candidatura treballa amb una visió de l’esdeveniment que es fonamenta en un pilar essencial: la inclusió. D’aquesta manera, s’ha desenvolupat aquest punt amb la voluntat de convertir l’estació i el país en font d’inspiració per a diferents col·lectius gràcies a la millora de productes, serveis i infraestructures que siguin integradores i accessibles i que fomentin la igualtat d’oportunitats.