Hi ha moltes expectatives perquè aquest proper cap de setmana –coincidint amb el pont de la Hispanitat– els turistes i visitants ocupin el 85% dels hotels de tota Andorra. Així ho ha expressat el portaveu de la Unió Hotelera (UHA), Oscar Julian, qui ha destacat que mirant la història turística del país, aquest pont sol ser un dels «més importants del calendari turístic d’Andorra, per no dir-ne el segon». D’aquesta manera, ja fa anys que durant el segon cap de setmana d’octubre, el Principat s’emplena de visitants que desitgen passar la seva estància al país de turisme i comerç per excel·lència.
Pel que fa a les diverses parròquies, Julian ha comentat que Andorra la Vella i Escaldes-Engordany arribaran segurament al 95% d’ocupació hotelera, mentre que les zones més altes del país, «tindran una ocupació més variada, ja que a hores d’ara, en aquests indrets tenim hotels que ja estan complerts i d’altres que encara estan entre el 50 i 60%», unes dades força equiparades a l’ocupació de l’any passat, ja que «s’espera que pel que fa a l’afluència, el pont sigui similar a l’any 2014».
Aprofitant aquesta ocasió i perspectiva d’afluència, el Principat també ha organitzat un seguit d’activitats comercials i turístiques. I és que durant aquest cap de setmana s’ajuntaran algunes iniciatives com l’Andorra a Taula, l’inici de l’Andorra Shopping Festival, el Dia Vivand ‘London Go’ i la Nit Boho Chic, donant així una aglomeració d’esdeveniments al centre del país. Vers aquesta agrupació, Julian ha comentat que està «bé que es facin actes, nosaltres sempre defensem que s’han de fer moltes activitats però repartides entre les 57 setmanes de l’any». Tot i que una cosa és que els diverses esdeveniments «es concentrin en un sol cap de setmana, i l’altra que coincideixin en l’inici però que després alguns d’aquests es prolonguin durant més dies, com és el cas de l’Andorra Shopping Festival».
En aquest aspecte, el vicepresident de la Federació d’Associacions de Comerciants d’Andorra (FACA), Antoni Miralles, ha remarcat que el fet de tenir tantes activitats concentrades també «mostrarà als turistes que la festa i celebració comercial es fa a tot el país, ja que les accions que s’han fet, com l’Andorra a Taula, el Dia Vivand ‘Lodon Go’ o la Nit Boho Chic, es fan a diversos carrers i zones del Principat i girant entorn a l’Andorra Shopping Festival», i «aquest aspecte mostra que durant el cap de setmana tot el país estarà de festa i tothom sumarà i participarà en els esdeveniments, mostrant que les accions no es centren només en un carrer o zona».
Pel que fa als establiments i comerços que hi participen, Julian ha tramès que alguns hotels «si mostraran menús especials o ofertes gastronòmiques encaminades a l’Andorra Taula, però en un aspecte més purament comercial, per part dels hotels, potser no es participarà tant». Per la seva banda, Miralles també creu que aquest serà «un cap de setmana excepcional, amb una gran afluència de turistes». A més, ha destacat que els comerciants i botiguers de la zona «s’han esforçat molt per contribuir al bon ambient i festivitat» que hi haurà el 10 i 11 d’octubre. I és que «s’hi han bolcat molt, amb les decoracions, els aparadors, les ofertes i tota la dinamització».