La candidata de CC a cònsol major de la Massana, Olga Molné, afirma que la plataforma «no malvendrà» l’estació en cas que arribin ofertes per part d’inversors privats. En la reunió de poble que va tenir lloc ahir a Erts, la successora de David Baró al capdavant de la formació massanenca va explicar que valoraran les propostes que pugin arribar de capital privat per millorar l’estació, però que primer les avaluaran i que en cas de seleccionar-ne una, escolliran «la més adient» per tal de fer «coses que sols no podem fer com la unió d’Arinsal a Pal esquiant». Aquest apartat s’inclou dins del programa electoral de la plataforma, amb l’objectiu de millorar la competitivitat i atractivitat de les dues estacions.
«El que farem és explorar totes les solucions que trobem», va dir Molné, que va assegurar al mateix temps que cercaran la solució que aporti «prou liquidesa i injecció de capital per realitzar projectes que ara sols no podem fer». En tot cas, Molné va assegurar que aquesta proposta se sotmetrà a consulta ciutadana, com la que també es preveu fer en un futur en el cas d’un eventual enllaç entre el Pic de Carroi i Pal a través d’un telefèric.
En aquest sentit, la candidata de CC va explicar que «cal implicar la ciutadania» ja que «és important» saber «què pensen» i va especificar que la corporació tindrà un rol «proactiu» a l’hora de buscar ofertes i que, per tant, no estaran «esperant» perquè arribi una proposició. Les accions sobre el futur de l’estació de Pal-Arinsal formen part d’un dels punts del programa de CC. Una de les altres propostes de la plataforma és obrir l’activitat d’estiu al sector d’Arinsal i treballar en la recerca i la creació d’un nou atractiu turístic únic.
Molné també va apuntar que CC intentarà millorar la mobilitat a la parròquia a l’hora del tancament de les pistes d’esquí, que és un moment en el qual es produeixen retencions. En aquest sentit, CC planteja fer formacions als agents de circulació per tal que gestionin el creuament de ciutadans pels passos de zebra, de manera que les autoritzacions de prioritat es faran amb menys freqüència. També proposen vetllar amb més insistència perquè les parades de bus no estiguin ocupades eventualment per altres vehicles.