L'opinió de:

Transparència vs. comunicació

MONTSERRAT RONCHERA
escriuresenseinterrupcions.blogspot.com

Periodic
Foto: EL PERIÒDIC

Fa pocs dies el moviment AD800 recollia prop de 1.500 signatures per reclamar «transparència de la seguretat social». Ràpidament, el Consell d’Administració va respondre i permetre la publicació d’algunes dades als mitjans de comunicació –en aquest mateix, per exemple–, entre les quals, el detall de com es genera la despesa sanitària.

Tot i que cal felicitar la iniciativa dels uns, la diligència en la resposta dels altres i la rapidesa en la transmissió mediàtica dels tercers, no em va deixar de sorprendre que tot plegat correspongués més a una acció de comunicació que a una acció de transparència.

¿Què s’entén per comunicació corporativa? És un procés d’interacció que es produeix entre emissor i receptor, que consisteix en el traspàs controlat d’informació per part de l’emissor, presentant habitualment allò que millor li convé, i que va encaminat a aconseguir que el receptor tingui un millor coneixement i una millor imatge d’allò que vol transmetre l’emissor.

¿I la transparència? Inclou un concepte que va més enllà de la comunicació, i és que la transmissió de la informació es fa sense cap mena de filtre o de control per part de l’emissor, de manera que la informació arriba tal qual, sense manipulació o tractament, cosa que permet que el receptor es pugui fer una idea exacta de la realitat tal i com és.

Un cop assimilada la distinció, cal desenvolupar prou sentit crític per poder destriar allò que se’ns vol dir d’allò que volem conèixer. Així, referint-nos a la CASS, hi ha moltes preguntes d’interès públic per plantejar: ¿Quines mesures s’estan implantant per reduir la despesa de la branca general? ¿Quin és el seu impacte quantificat i el calendari?¿ Com són els actuals convenis amb proveïdors i quins criteris de control hi són establerts? ¿Quines són les proves que tenen un volum o un cost de realització superior a la mitjana i com es controlen? ¿Què se n’ha fet, de l’auditoria de gestió interna que va encarregar l’anterior Consell d’administració per millorar l’eficiència i la transparència?

Per a més informació consulti l’edició en paper.

Comparteix
Enquesta
Publicitat
Editorial
Publicitat

No et quedis sense el nostre exemplar en PDF

Publicitat
QualificAND

Inés Martí

Andorra Telecom reforça el seu compromís amb l’educació tecnològica a través de la robòtica.

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu