L'opinió de:

Spanair i Iberia

CARLOS CARNICERO
PERIODISTA

Spanair va suportar el somni de la seva supervivència en els diners de tots els catalans. El tripartit no es va conformar amb que la T-4 fos triada per Iberia com l’enllaç dels seus vols. El Prat necessitava una companyia forta que centrés les seves operacions a Barcelona. Quan es van suspendre les ajudes a Spanair la companyia no va trobar socis financers.

Si una companyia aèria seriosa pot suspendre les seves activitats un divendres a la nit, alguna cosa greu pansa en el sector aeronàutic. És molt senzill. Les low cost i algunes autonomies i ajuntaments estan donant la punta a aquest sector amb subvencions desorbitades per mantenir oberts alguns aeroports inviables.

Subvencions a canvi de passatgers: quan algunes companyies com Ryanair veien que no arribaven al contingent de passatgers exigit, llançaven ofertes de vols a cinc euros. Tot escuma, tot artificial. No són vols barats, estan subvencionats amb diners públics i mitjançant tècniques de competència deslleial.

Tanca Spanair amb dos mil treballadors al carrer i vint mil passatgers amb bitllet sense vols, i segueix la vaga dels pilots d’Iberia.

Un salari que arriba als dos-cents mil euros entre el col·lectiu de pilots amb millors condicions laborals d’Europa. I vaga per impedir que Iberia creu una companyia més barata per poder subsistir. Cinc-cents llocs de treball compromesos per l’actitud del sindicat SEPLA. On trobaran treball els pilots de Spanair i tots els altres que estan en l’atur?

Aquest no és el problema del SEPLA ni dels pilots d’Iberia. Solament volen pretenen tenir condicionat el futur de la companyia i fer una parenceria de poder. A pesar que tots els pilots d’Iberia tenen blindades les seves condicions fins a la jubilació.

Tanca Spanair i els pilots d’Iberia segueixen en vaga exigint tenir la capacitat de decisió sobre els plans de supervivència de la companyia a pesar que a ells no els afecta en les seves condicions econòmiques i laborals.

Aquesta vaga pot ser un cop irrecuperable per al SEPLA i per al poc prestigi que li queda. Perquè cada vegada és més complicat ser insensible al que està passant en els nostres aeroports

Iberia està aguantant i va a aguantar el pols dels pilots. I ara, a la vista del que li ha ocorregut a Spanair la posició del SEPLA es fa insostenible. Allà ells.

Per a més informació consulti l’edició en paper.

Comparteix
Enquesta
Publicitat
Editorial
Publicitat

No et quedis sense el nostre exemplar en PDF

Publicitat
QualificAND

Inés Martí

Andorra Telecom reforça el seu compromís amb l’educació tecnològica a través de la robòtica.

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu