L'opinió de:

On porta la desafecció

MONTSE RONCHERA

La campanya electoral catalana confirma un cop més que pels partits polítics es tracta de vendre un líder més que un programa… i per a això no escatimen esforços. El màrqueting aplicat a la política té moltes accions: des de les enquestes prèvies a la campanya, per conèixer necessitats i posicionaments; els sondatges, per veure les intencions de vot; els focus grups, per descobrir els rerefons ideològics dels ciutadans; la comunicació, creant històries a mida dels protagonistes, que es presten a posats idíl·lics de família, encara que la realitat més ronyosa sigui la d’una vida familiar controvertida o aficions menys saludables.

La publicitat també contribueix a vendre: espots televisius, falques radiofòniques, cartells, blocs i webs que presenten (o ho intenten) el millor perfil de candidats i programes.

El màrqueting directe, mitjançant l’enviament de correus personalitzats, o accions de telemarketing són unes altres vies per captar l’interès i el vot, i no oblidem l’imprescindible merchandising de globus, pens o porta mòbils, que també envaeix les llars amb els diferents colors i logos. No menys important resulten les accions sobre el terreny, en què es recluten tot tipus de celebritats per donar suport a un o altre candidat, amb l’organització de festes per als joves, de celebracions per als més grans o, evidentment, l’incalculable lletania de promeses en meetings i compareixences públiques.

A Catalunya s’han emprat moltes tècniques però al final quedaran per recordar la candidata del PP mostrant la seva habilitat en els vídeojocs bombardejant –amb la xenofòbia justa– àliens immigrats; el PSC amorosint la crisi amb un espot orgàsmic i igualitari per a les seves electores; CiU i Alternativa de govern apostant més que mai per la sexi i glaçada atracció dels respectius líders; Ciutadans revival lluint nuesa com a símbol de rebel·lió i Democràcia catalana amb una actriu porno per a la seva promoció…

¿No hi ha altres idees per lluitar contra la desafecció política?

escriuresenseinterrupcions.blogspot.com

Per a més informació consulti l’edició en paper.

Comparteix
Enquesta
Publicitat
Editorial
Publicitat

No et quedis sense el nostre exemplar en PDF

Publicitat
QualificAND

Inés Martí

Andorra Telecom reforça el seu compromís amb l’educació tecnològica a través de la robòtica.

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu