Search
Close this search box.
L'opinió de:

L’hora de Micro-Nokia

FERNANDO BLANCO
Consultor de marketing online. SisèGrau

Passaria més aviat que tard. 5.440 milions d’euros ha costat la compra de la divisió de dispositius i serveis de Nokia a preu de subhasta per Microsoft, una operació que sembla un rescat, llargament anunciada a partir del conveni signat el 2011. Diuen alguns mitjans que Stephen Elop, el flamant ex CEO de Nokia i candidat a ser el proper CEO de Microsoft després de la més que segura sortida de l’impopular Steven Ballmer, que en entrar al gegant finlandès es va dedicar a destruir valor perquè la seva ex-empresa, Microsoft, el comprés (les accions de Nokia van caure d’11 a 4 euros, fins al mínim d’1,71 euros). D’altres veus, menys conspiranoiques, diuen que ha començat l’era postAndroid, ja que el poder comercial de Microsoft sumat a l’expertise de Nokia podrà obrir un buit en el mur infranquejable de la tecnologia mòbil que formen Android-Samsung i iOS-Apple. Vaig ser un fidel client de Nokia fins a l’arribada de l’iPhone, i com a consumidor estic convençut que el seu pecat capital va ser no haver entès el fenomen mobile, creient que el públic buscava el millor telèfon quan en realitat, desitjava un híbrid entre ordinador i consola i a més, parlar per telèfon. El 2007 la quota de mercat de Nokia en el mercat de telèfons intel·ligents era de gairebé el 50% i a finals del 2012 era del 4,3 %.

Això, que als llibres es diu miopia del màrqueting va portat el vaixell insígnia de la indústria finlandesa a una situació tan dramàtica com la de Blackberry, relegat al trist paper de produir telèfons antiquats amb un sistema com el Symbian que no ha evolucionat i una pèrdua total de mística, la que feia dels Nokia objectes de desig als 90 i començament dels 2000. ¿Podrà redefinir els límits de la mobilitat un tàndem de dues empreses hardware-software que arriben tard al sector? El futur de 32.000 empleats i d’una de les marques més respectades de telefonia dels últims 25 anys estan en joc, però la velocitat de transformació dels líders, que no deixen de respondre a la demanda del mercat, és vertiginós. Tot queda a mans dels consumidors, que a partir d’avui decidiran si la flamant Micro-Nokia mereix la seva confiança.

 

Per a més informació consulti l’edició en paper.

Comparteix
Enquesta
Publicitat
Editorial
Publicitat

No et quedis sense el nostre exemplar en PDF

Publicitat
QualificAND
- Ministre de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia -

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu