Search
Close this search box.
L'opinió de:
Consellera general de DA

Ha passat encara que no hagi estat notícia …

La setmana passada tots els mitjans de comunicació del país publicaven notícies destacades de l’actualitat: el debat monogràfic sobre sanitat, els estudiants passant la prova oficial de batxillerat, el nom triat a la mascota de Protecció Civil, la taula de treball d’empresaris d’Israel amb empresaris d’Andorra impulsada pel Govern i Actua, les divergències del soci majoritari de Saetde amb la gestió de Nevasa, i moltes d’altres. L’actualitat és un no parar, i això significa que el país treballa i que, tots i cadascú, des del seu àmbit, sumem perquè Andorra avanci.
Entre les notícies –les bones i les no tan bones– però, cap línia ni cap paraula sobre l’aprovació de dos decrets de Govern cabdals per als nostres ciutadans i per assolir la societat solidària i justa a la qual tots aspirem: el primer, la distribució competencial, la participació, la planificació, la inspecció i el finançament en l’àmbit dels serveis socials i sociosanitaris; i el segon, les prestacions tècniques i tecnològiques, així com la cartera de serveis socials i sociosanitaris.
Estem parlant de dos reglaments fonamentals que desenvolupen la Llei de serveis socials i sociosanitaris. Amb aquests reglaments queda establerta la cartera de serveis socials i sociosanitaris que permet definir cada servei i concretant-ne els objectius, les funcions, la naturalesa, les aportacions econòmiques, les persones beneficiàries, els requisits específics d’accés, els recursos humans i àrees professionals bàsiques de serveis tant primordials com l’atenció primària, el servei d’atenció domiciliària, el servei d’esplai, el servei d’assistència personal, el servei de suport a la inclusió laboral, i molts més, estem parlant d’uns 30 serveis socials i sociosanitaris.
D’allò que sí hem pogut sentir a parlar aquests dies és del telèfon d’urgència i del del servei d’atenció a les víctimes de la violència de gènere i domèstica. Serveis primordials per ajudar a la víctima en tot el procés del seu maltractament. Un telèfon obert 24 hores, tots els dies de l’any i una atenció integral donada per professionals de treball social, educació social, psicologia i de dret. Atenció totalment gratuïta a les víctimes i, si s’escau, al seus fills menors. Víctimes que cada vegada troben més coratge a denunciar l’infern que viuen perquè cada vegada són més conscients sobre allò s’ha de fer i saben que des del Govern tindran el suport necessari per sortir se’n.
També s’han definit les competències de Govern i dels comuns en l’àmbit social i sociosanitari, així com la seva planificació i el seu finançament. Igualment, s’ha concretat la inspecció dels serveis socials i sociosanitaris, amb la creació d’un Servei d’Inspecció Social i Sociosanitària que preveu la participació de la ciutadania amb enquestes d’opinió prop dels beneficiaris dels serveis socials. Tal com preveu la llei, es faran auditories d’eficàcia i eficiència del servei amb indicadors de qualitat moderns, així com auditories a les entitats col·laboradores o que reben aportacions públiques, ja que el serveis prestats han de ser de qualitat.
Anem avançant en l’aplicació de la Llei de serveis socials i sociosanitaris; amb aquest dos reglaments queden molt ben definits tots els serveis i així el ciutadà que els necessiti estarà sempre segur de rebre’ls amb qualitat i a temps. Ara hem de garantir que aquests avenços siguin coneguts per la ciutadania i continuar de treballant per a les persones que són vulnerables o que ho poden ser en algun moment de la seva vida.
consellera general de DA

Comparteix
Enquesta
Publicitat
Editorial
Publicitat

No et quedis sense el nostre exemplar en PDF

Publicitat
QualificAND
- Secretària general de l'Institut Andorrà de les Dones -

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu