Search
Close this search box.
L'opinió de:
Criminòleg i Escriptor

Daigou

En l’era de la globalització i la connectivitat digital, han sorgit nombrosos fenòmens que desafien les convencions comercials tradicionals. Un d’aquests és el Daigou, una pràctica en què els individus compren productes en un país per revendre’ls en un altre, generalment a un preu més alt. Aquesta activitat ha generat un intens debat sobre les seves implicacions ètiques, legals i econòmiques. És el Daigou una forma innovadora de comerç, o simplement una explotació oportunista de les llacunes del mercat global?

En la seva essència, el Daigou és un fenomen impulsat per la demanda del consumidor. Molts compradors en certs països, especialment a la Xina, busquen productes estrangers a causa de preocupacions sobre la seguretat, la qualitat i l’autenticitat dels productes locals. Això ha portat a la proliferació de Daigou que actuen com a intermediaris, adquirint productes a l’estranger per satisfer aquesta demanda. Des de productes per al cuidat de la pell fins a articles de luxe, el Daigou ha cobert una àmplia gamma de productes.

No obstant això, darrere d’aquesta aparent simplicitat comercial s’amaguen una sèrie de complicacions i dilemes. En primer lloc, el Daigou pot desafiar les regulacions de duanes i fiscals dels països involucrats. La importació i exportació de béns sense el degut compliment de les normatives pot conduir a pràctiques il·legals que afecten els sistemes tributaris i de duanes. Això planteja preocupacions tant pels governs com pels consumidors.

El Daigou pot distorsionar els mercats locals, crear desigualtats econòmiques i perjudicar els minoristes tradicionals en vendre productes a preus més alts que en el país d’origen. Això també afecta els fabricants, que poden perdre el control sobre la distribució i el preu dels seus productes. D’altra banda, alguns defensen el Daigou com una forma legítima de satisfer les necessitats del consumidor i fomentar la competència global, argumentant que proporciona accés a productes que sinó no estarien disponibles i pot promoure marques estrangeres en mercats emergents.

El Daigou és un fenomen complex que planteja preguntes difícils sobre la naturalesa canviant del comerç en el món contemporani. Tot i que pot oferir beneficis en termes d’accés a productes i competència, també presenta reptes significatius en termes de compliment legal, equitat econòmica i estabilitat del mercat. Per tant, és necessari abordar aquests problemes des d’un enfocament equilibrat que reconegui tant les oportunitats com els riscos associats amb el Daigou.

Comparteix
Enquesta
Publicitat
Editorial
Publicitat

No et quedis sense el nostre exemplar en PDF

Publicitat
QualificAND
- Ministre de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia -

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu