PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Coopalsa admet que el servei de bus s’ha saturat a causa de la demanda

El Govern ha reforçat la línia L4 entre Andorra la Vella i Soldeu per poder atendre tots els usuaris

Per Anna Casanova

Uns usuaris fan cua per pujar a un autobús.
Uns usuaris fan cua per pujar a un autobús. | Maricel Blanch

Coopalsa exposa que les línies regulars nacionals han patit una saturació d’usuaris en les darreres setmanes. El gerent de la companyia, Gabriel Dallarès, va explicar ahir a EL PERIÒDIC que es tracta d’una «situació puntual» i que no és habitual, ja que «hi ha una mica més de volum de persones del que acostuma a haver-hi en aquestes èpoques», va afegir. Si bé al matí, entre les 08.00 i les 10.00 hores, coincidint amb l’entrada a les escoles, els busos ja van plens, majoritàriament de baixada al centre del país, «el moment del dia en què hi ha més saturació és a partir de les 18.00 hores», va apuntar Dallarès.

Per solucionar aquesta problemàtica, el Govern ha informat que, des d’ahir a la tarda, la línia L4 ja compta amb una freqüència més cada hora per poder donar un servei més eficient als usuaris de l’autobús, avançant-se així al reforç previst a partir de l’1 de desembre a les zones properes als sectors vinculats amb la neu per l’arribada dels treballadors temporers i els mateixos esquiadors. Amb l’ampliació del servei, un nou bus se sumarà als ja existents cada hora, donant així més cobertura per tal que els usuaris no hagin d’esperar-se tanta estona i els vehicles vagin menys plens. En aquest cas, els busos de reforç només arribaran fins a Soldeu i tornaran a baixar, perquè es considera que el nombre màxim d’usuaris s’acumula a Soldeu i Canillo. La capacitat dels vehicles que donaran servei a aquesta ampliació de freqüència és la mateixa que els busos que ja cobreixen aquesta línia, per la qual cosa s’espera que podran donar servei a un nombre elevat d’usuaris. No obstant això, el ministeri i la companyia de busos ja treballen en idear una solució més permanent. «Hem d’acabar d’estudiar quina és la millor resposta que podem trobar a partir de l’1 de desembre, que és quan comença realment la temporada d’hivern», va remarcar Dallarès.

D’altra banda, el gerent de Coopalsa va alertar que la companyia necessita una quinzena de conductors perquè el servei de bus sigui suficient aquesta temporada d’hivern, una visió que coincideix amb les recents declaracions del conseller delegat d’Andbus, Daniel Vinseiro, que va assenyalar que el sector del transport requerirà d’uns 50 xofers. En aquesta línia, Dallarès va lamentar que «tenim limitacions de cara a la contractació de conductors i estem gestionant-ho amb el Govern perquè es pugui agilitzar el màxim possible la incorporació de persones amb les capacitats tècniques adequades». 

Per acabar, el gerent de Coopalsa va remarcar que el país ha sortit recentment d’uns anys en què hi ha hagut una activitat reduïda a causa de la covid, però ara, «hem de reaccionar a l’increment de la demanda per reprendre l’activitat i atendre els usuaris del transport públic», va cloure. 

 

L’empresa admet la resolució de la Batllia per la compensació 

Coopalsa admet la resolució de la Batllia en primera instància amb relació a la compensació que havia d’aportar el Govern per les pèrdues que es van patir durant la covid. En un principi, la companyia demanava que la quantitat a percebre fos 60.000 euros superior al que calculava el Govern, però finalment no apel·larà en segona instància, ja que, segons la sentència, la compensació ha de restablir l’equilibri en cas d’un fet sobrevingut d’una forma suficient per a no posar en risc el servei. Des de Coopalsa s’entén que la diferència acordada no el posa en perill.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT