PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Air Nostrum podrà operar a la Seu d’Urgell a més de 30 graus

El pròxim pas és un tercer vol a Madrid i obrir noves rutes, tant a Espanya com a l’estranger

Per Victoria Gómez Pérez

Un moment de la taula rodona ‘L’aeroport d’Andorra-La Seu: la nostra connexió a Europa’.
Un moment de la taula rodona ‘L’aeroport d’Andorra-La Seu: la nostra connexió a Europa’. | EFA

El passat 22 de maig un avió procedent de Madrid va haver de ser desviat a Alguaire en no poder aterrar a la Seu d’Urgell, la seva destinació inicial, per excés de calor a la pista (30 graus). Segons va explicar el ministre de Turisme, Jordi Torres, el motiu rau en una normativa antiquada que no afecta els aparells moderns que actualment operen a l’Aeroport d’Andorra-La Seu i que ja ha estat actualitzada, de manera que «el problema està resolt» i hi ha marge fins a una temperatura de 37 graus. «Agafant els màxims històrics, anem sobrats. A l’estiu volarem amb total normalitat», va prometre el director comercial d’Air Nostrum (de moment l’única companyia comercial que hi opera), Juan Corral. Aquestes declaracions es van fer en el marc del 20è Fòrum d’Empresa Familiar Andorrana (EFA), que es va celebrar ahir a Soldeu i en el qual es va considerar que «la connexió amb Europa» és un dels principals reptes del Principat per als pròxims anys. 

Malgrat que encara no fa ni mig any que la ruta Madrid-La Seu, i viceversa, es va engegar, Corral va assegurar que la valoració és molt positiva, perquè «totes les expectatives en termes de trànsit, connexions –de volum i de diversitat– i tendència dins les connexions estan superades». Així mateix, va apel·lar a un «pecat de novato» els desviaments que s’han hagut de fer a l’aeroport lleidatà, si bé va treure ferro recordant que quan això ha passat els passatgers han arribat «només» amb una hora de retard a la Seu: «És una dada força bona; als que no són del sector, potser els sembla malament, però ens trobem en el top de la qualitat, amb un 100% de regularitat i un 94,6% de puntualitat», va explicar el director comercial, tot sentenciant que la ruta es troba «entre les millors» d’Espanya.

D’altra banda, Corral va avançar que Air Nostrum té «expectatives d’ampliar les rutes», especialment amb un tercer vol a la capital espanyola, que podria ser els dimecres, i amb altres ciutats de l’Estat, com Palma o Màlaga. En aquest sentit, cal recordar que justament aquesta setmana el cap de Govern, Xavier Espot, es va reunir amb la presidenta de les Balears, Francina Armengol, i van posar damunt la taula la possibilitat de crear una ruta aèria entre el Principat i alguna de les illes pitiüses. «Palma seria el pròxim objectiu, però hem de fer una campanya promocional per veure si és viable», va apuntar el ministre de Turisme, mentre que el president de l’EFA, Francesc Mora, va demanar centrar-se en França, Portugal i el Regne Unit. Sigui com sigui, «l’aeroport està preparat per acollir tot el que es proposi amb l’avió més gran que hi pugui operar», va assegurar el director general d’Aeroports de Catalunya, Jordi Candela. En qualsevol cas, cal recordar que l’aportació màxima que pot fer el Govern és de 630.000 euros, una xifra que segons les previsions de Torres, serà «menor» , tenint en compte que actualment l’ocupació de la línia és d’un 75% de mitjana.

Finalment, Candela, va anunciar que la Generalitat ja ha adjudicat les obres perquè, de cara a l’hivern, es puguin autoritzar els vols nocturns, fet que permetria una ampliació d’horaris. «El Govern ha fet una aposta molt important per aquest aeroport i el volem seguir potenciant», va afirmar Torres. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT