PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Els allotjaments assoleixen bones xifres d’ocupació durant la Pasqua

Tant l’AEAT com l’AHA es mostren esperançades pels caps de setmana vinents si es manté la mobilitat

Per Lídia López

Imatge d’arxiu de turistes que passegen per l’avinguda Meritxell.
Imatge d’arxiu de turistes que passegen per l’avinguda Meritxell. | El Periòdic

El sector dels allotjaments turístics està satisfet amb els resultats d’ocupació durant la festivitat de Setmana Santa. Així ho van assegurar des de l’Associació d’Empreses d’Allotjaments Turístics (AEAT) i Autèntics Hotels (AHA), que van coincidir a valorar que, malgrat la immediatesa de l’anunci del govern espanyol, hi va haver una bona resposta dels clients del país veí del sud.

«Estem gratament sorpresos perquè teníem molt poca confiança que pogués pujar la gent, pensàvem que ja tindrien les seves vacances definides, però dijous i sobretot divendres, van començar a entrar un munt de reserves», va declarar el president de l’AEAT, Àlex Ruiz, que també va detallar que els visitants han estat persones «que han vingut a fer vacances, no a esquiar: per estar a la natura, anar a comprar, o simplement sortir del seu entorn habitual i gaudir». «Estem molt contents», va reiterar. D’aquesta manera, el sector va passar d’unes xifres d’ocupació d’entre un quatre i un 10% a un resultat final entre el 55 i el 65%, especialment concentrat als establiments ubicats a Canillo. I pel que fa al lloc d’origen del client, Ruiz va puntualitzar que pràcticament el 95% de les persones eren catalanes.

Per la seva banda, els hotels d’Autèntics van registrar números excel·lents al centre, amb una ocupació al voltant del 80%, o fins i tot, amb ocupació plena algunes jornades dels establiments d’Escaldes-Engordany. Així ho va confirmar la gerent d’AHA, Meritxell Cassi, que també va puntualitzar que a les parròquies altes, l’ocupació ha estat «molt mínima». «Crec que la desinformació, pel fet d’haver estat tot a darrera hora, ha provocat que tot el que no sigui centre hagi costat molt més. I és una pena, perquè penso que amb el temps suficient, si no s’hagués precipitat tot, potser haguéssim pogut treballar bé», va dir Cassi. No obstant això, les sensacions són igualment positives: «Les coses s’han donat així, i tampoc comptàvem que podríem fer Setmana Santa. Esperem que sigui l’últim any així i que el vinent puguem treballar en condicions», a la vegada que va reflexionar que aquesta situació «tampoc ha sigut culpa de ningú, a Andorra ens hem trobat una mica amb les circumstàncies que ens hem trobat». Així mateix, va coincidir en considerar que la majoria dels clients van ser d’Espanya, i entre aquests, molts catalans.

Una primavera encoratjadora

Amb aquesta experiència, el sector està esperançat de cara als caps de setmana vinents, sempre que es mantingui la mobilitat amb Espanya com durant la Pasqua. «Hem de pensar que els mesos d’abril i maig són mesos molt dolents, però per la situació que hem viscut, pot ser que la gent realment tingui moltes ganes de sortir i puguin venir a Andorra», va exposar Ruiz, i també que «confiem que sí, hem vist que hi ha ganes de sortir i pensem que es mantindrà», si bé restaven a l’espera de les possibles modificacions de les restriccions fruit del context epidemiològic incert i del possible efecte rebrot pel relaxament festiu. Una opinió que també van indicar des de l’AHA: «Penso que es treballarà bé si hi ha mobilitat, tot i que ara comencem una temporada baixa i, a la nostra associació, molts dels hotels tanquen». En qualsevol cas, va assegurar que «la gent demostra que cada vegada que hi ha mobilitat, vol sortir; el que necessita és moure’s».

Per tot plegat, ambdós representants van defensar que el Principat s’alça com un destí molt interessant pels turistes de proximitat. «Andorra és una destinació on tenim de tot per oferir: eix comercial, natura, productes autòctons que cada vegada estan agafant més rellevància i que hem de mirar de promocionar entre tots. A més, també hi ha un ventall d’activitats enorme», va apuntar la gerent d’AHA, que per tot plegat, va qualificar el país de «destinació extraprivilegiada». «Penso que si ho comuniquem bé, i em consta que des del Ministeri de Turisme i Andorra Turisme estan preparant la campanya, podrem treballar i podrem oferir un bon producte al client», va considerar. Per la seva banda, Ruiz va declarar que «tenim l’avantatge que hi ha un 95% de natura. A més, cada dia hi ha més llum i hores de sol, una millor temperatura, i pensem que això animarà la gent a venir», apuntant que «tenim tots els ingredients per elaborar un bon plat i que la gent vulgui pujar a gaudir-lo». 

PUBLICITAT
PUBLICITAT