PUBLICITAT

El sector del taxi vol els mateixos «beneficis» que els autobusos

L’ATA demana que el Govern no «els deixi enrere» i impulsi més accions per al col·lectiu

Per Helder Alves

Imatge de dos taxis.
Imatge de dos taxis. | Alex Lara

Els sectors econòmics que depenen del turisme són possiblement els que pitjor ho estan passant amb la pandèmia mundial, i el transport públic andorrà és un clar exemple d’això. Encara que potser alguns mitjans de transport com els autobusos poden mantenir cert volum de treball amb els residents, els taxis per la seva banda, no tenen aquesta capacitat. Així ho veu el president de l’Associació de Taxistes d’Andorra (ATA), Marcio Pereira, que va fer una crida a l’Executiu: «Esperem que el Govern no ens deixi enrere. Ens hem assabentat que es vol impulsar una ajuda per un passi mensual per als autobusos, però nosaltres no rebem cap iniciativa d’aquest tipus. Nosaltres també som un transport públic, però  per al Govern no estem a la mateixa línia que les empreses d’autobusos i no ens beneficien com a elles». Tot i que  Pereira reconeix que «per part del Govern rebem l’ajuda a l’autònom, com la majoria ho som, ens podem acollir a la prestació per la davallada de més del 50% del volum de treball de la nostra activitat».
Sobre la quantitat  de feina que tenen en comparació amb altres anys, Pereira afirma que «hi ha una davallada del volum de negoci d’entre el 70 o el 80% en comparació amb l’hivern dels anys passats», però assegura que «de moment ningú ha deixat el taxi perquè, no tenen on anar. No hi ha feina enlloc, i al taxi encara pots fer 20 euros al dia encara que hagis de fer tres o quatre hores més». El president de l’associació veu la falta de turistes com el principal problema: «El que més ens afecta és la davallada del turisme, nosaltres estem treballant alguna cosa amb la gent del país, però el nostre volum gros de negoci són els turistes, pujar a pistes o viatges a l’aeroport. I aixó ara mateix és impossible». Pereira es va mostrar, però, optimista de cara al futur:  «Crec que la vacuna podrà solucionar la situació, però a llarg termini, potser a l’hivern de la temporada vinent. Les nostres esperances, igual que les de tot el sector turístic, passen perquè obrin les fronteres».
Per altra banda, des de l’associació afirmen que aquest temps de poca activitat els està servint per modernitzar el seu model de treball, amb la implementació d’una aplicació que faciliti el servei, tant per l’usuari com pels taxistes. En aquest sentit Pereira comentava que «fa temps que vam arribar a una entesa entre nosaltres per activar aquesta aplicació i ens esforcem per fer-ho una realitat com més aviat millor. Estem treballant i segurament a finals de febrer o principis de març ja la podrem tenir en funcionament». Sobre els avantatges que suposarà l’app afegia que «amb l’aplicació volem donar més facilitats al client, que pugui veure en temps real per via GPS on és el taxi que ha demanat. També es podrà saber quant de temps trigarà el taxi a arribar i donarà més facilitats per identificar al client que hagi agafat un determinat taxi, en cas que algú s’hagi deixat el mòbil o la cartera per exemple». Amb tot, reconeix que l’app també arriba condicionada per la «preocupació perquè aplicacions com Uber acabin entrant al Principat, per això estem modernitzant-nos per poder competir amb aquestes empreses multinacionals», va concloure. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT