PUBLICITAT

El sector assegurador espera un creixement ‘zero’ per a l’any 2021

El nombre de pòlisses noves està estabilitzat per la preocupació de la ciutadania envers la salut

Per Helder Alves

Anunci d’una companyia asseguradora.
Anunci d’una companyia asseguradora.

La crisi econòmica provocada per la pandèmia del virus de la Covid-19 ha perjudicat greument a molts sectors econòmics del país. Un d’aquests sectors afectats és el de les asseguradores, tot i que no ha repercutit tant com, per exemple, en el sector turístic. Així ho va reconeixer el president de l’Associació d’Asseguradores Andorranes i gerent d’Assap Assegurances, Josep Maria Altimir, que feia les seves previsions per a l’any 2021: «Les nostres previsions per al sector són que si puja ho farà molt poc. Fins ara anaven pujant dos o tres punts anuals, però aquest any pot ser zero i ens podem donar per molt contents». I afegia «patirem si la situació es va allargant». 
L’estabilitat del sector assegurador es deu al fet que el gruix de les empreses que necessiten assegurances es manté actiu, tal com afirmava Altimir. «Les empreses han estat presents i mentre hi siguin vol dir que nosaltres tenim negoci», però reconeixia que si la situació actual no millora tindran «problemes econòmicament parlant» i això els afectarà «de manera important».
En l’actualitat les majors complicacions que té el sector assegurador són a l’hora de fer el cobrament d’alguns rebuts, ja que «alguns negocis estant patint» i que «la gent s’està quedant sense feina, tot i que les assegurances sí que les intenten mantenir», afirmava el president de l’associació. També recordava que «la pandèmia en si no ha fet tancar cap asseguradora», però que sí que els va canviar el com i cap a on es treballa: «Hem canviat en la manera de treballar, però seguim atenent al públic intentat fer-ho el més normal possible» 
En relació a les ajudes que el Govern atorga als sectors més perjudicats, el gerent d’Assap Assegurances explicava que «com el nostre sector és de servei, és el client el que està patint i no tinc constància que ningú del sector hagi demanat cap ajuda». I va posar d’exemple la seva empresa: «Parlo sobretot en el cas d’Assap Assegurançes, no hem arribat a fer ERTOs, el que sí que hem fet és teletreball de forma molt important;  encara avui en dia la meitat de la plantilla està teletreballant, per qüestions de seguretat i perquè en cas de brot no quedi tothom afectat».
Pel que fa al tipus de pòlisses que s’han vist més afectades va expicar que «les relacionades amb el viatge estàn patint molt. El que hem fet és modificar el producte per donar cobertura a la Covid per cancel·lacions; ens adaptem al que demana el mercat, per això modifiquem tot el producte relacionat amb l’assistència en viatge», deia Altimir, que explicava també que, encara que algun tipus de pòlissa decaigui, hi ha d’altres tipus que s’incrementen: «Les empreses estan patint molt i provoca que tothom s’ajusti molt econòmicament parlant, això ens fa baixar una mica el negoci. Però per un altre cantó la gent s’està preocupant molt pel tema salut, per la qual cosa, el vessant de fer pòlisses noves està estabilitzat».
Un altre fet evident que provoca la pandèmia amb la restricció de moviment és la reducció dels sinistres a la xarxa viaria. Però passar més temps a casa també provoca que augmentin el nombre d’accidents domèstics i això ho han detectat  les asseguradores, tal com afirmava Altimir. «Ha baixat la sinistralitat dels vehicles, però en canvi ha pujat la sinistralitat als domicilis, està canviant tot». També va constatar la preocupació per protegir-se de possibles ciberatacs, provocats possiblement per la major presència dels ciutadans en l’àmbit digital. «Estem activant pòlisses per ciberatacs perquè en cas que intentin hackejar-te el sistema, puguem donar-te la possibilitat d’ajudar-te», afirmava el representant de les asseguradores, que també feia valer la capacitat del sector per adaptar-se a les preocupacions dels clients. «El sector ha fet un moviment, les companyies es van adequant a les necessitats socials del consumidor», cloïa. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT