PUBLICITAT

Els Pisters Socorristes s’oficialitzen com a associació

Una vegada es faci la presentació pública de l’entitat es procedirà a associar els membres integrants

Per Irene Mas Fàbrega

La plataforma de Soldeu abans de les finals de la Copa del Món d’esquí alpí.
La plataforma de Soldeu abans de les finals de la Copa del Món d’esquí alpí. | Maricel Blanch

L’Associació de Pisters Socorristes d’Andorra ja és oficial. Així ho va explicar la seva presidenta a EL PERIÒDIC, Lara Fernandez: «Definitivament tenim l’associació formalitzada i estem treballant per fer la presentació de l’entitat de manera telemàtica. L’esdeveniment, però, preveu molta gent i això comporta que es ralentitzi una mica la preparació». En la mateixa línia, Fernandez va explicar que una vegada s’hagi fet la presentació pública de l’associació, podran començar a registrar a persones associades, que seran persones que es dediquen a aquesta disciplina compresa entre els treballadors de la neu.

Anteriorment, el vicepresident de l’associació, Ruben Lafoz, va explicar que l’objectiu principal que té el col·lectiu amb la creació de l’entitat «és dignificar l’ofici del pister». En aquest sentit, va apuntar que la feina està catalogada «per sota dels enterramorts i de la gent que treballa a les obres sense tenir cap qualificació. És a dir, dels peons d’obra», i que la seva tasca és extensa i important a les estacions: «Fem moltes coses. En termes molt genèrics, ens encarreguem de controlar i informar sobre la meteorologia, del socorrisme de les persones, de la prevenció d’accidents, també tenim la part de control d’allaus, etc.». Va afegir, també, que durant una temporada d’hivern desenvolupada en una situació «normal», el col·lectiu de pisters d’Andorra representaria, aproximadament, a 120 treballadors. Així, sobre l’associació va concretar que en aquests moments la integren cinc membres, «cadascú provinent d’una de les estacions del Principat». El mes de desembre de l’any passat, l’entitat estava en procés de petició del número de registre tributari: «Ja fa una setmana o dues que lluitem amb el banc i fins passades les festes ja ens han informat que no ens atendran. Quan tinguem aquesta informació, però, podrem començar amb la presentació oficial de l’entitat i amb el tema d’associar a les persones. Una vegada tinguem socis, podrem començar a presentar coses al Govern».

Sobre l’ajuda del Govern

Fernandez va expressar que en relació amb la prestació pels treballadors habituals de la neu que són residents i que enguany, a causa de la situació de pandèmia i a la consegüent decisió de l’Executiu de no obrir, fins al passat 2 de gener, les estacions d’esquí del país, no han pogut començar a treballar i per tant han estat en una situació de desocupació involuntària durant un temps, «no sabem si algú ja ha rebut l’ajuda. Sabem que és retroactiva i que serà equivalent al mes de desembre i als dies que no s’hagin treballat, i que normalment es treballaven de gener, però no tenim constància sobre si algú ha rebut el pertinent al mes de desembre». Lafoz, pel seu cantó, va explicar que des de les estacions s’ha ofert assessorament en relació amb la gestió dels documents que s’han de presentar a l’Administració per sol·licitar l’ajuda, però que a causa de la incertesa que genera la pandèmia, no se’ls ha pogut oferir alternativa laboral durant tot el temps de desocupació. 

Tal com va explicar el ministre Portaveu, Eric Jover, la prestació és equivalent al salari mínim interprofessional establert al país. La intenció de l’Executiu amb l’impuls de l’ajuda era «donar més flexibilitat d’accés als suports a les persones que les necessitin per deixar el mínim nombre possible de gent fora de les mesures. Volem garantir el poc impacte».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT