PUBLICITAT

Creu Roja ja atén gairebé una seixantena de famílies

Els sol·licitants del servei augmenten des de l’inici de la pandèmia

Per Irene Mas Fàbrega

Imatge d’arxiu de l’edifici de la Creu Roja a Santa Coloma.
Imatge d’arxiu de l’edifici de la Creu Roja a Santa Coloma. | Maricel Blanch

Creu Roja Andorrana ha notat, des de l’inici de la pandèmia de la Covid-19, un augment progressiu però constant de les persones sol·licitants dels seus serveis. Així ho van fer saber fonts de la mateixa entitat a EL PERIÒDIC. En concret, van apuntar que «en relació amb la crisi sanitària i econòmica, hem notat un augment progressiu de les persones que s’informen i també de les que ens visiten. Notem que no paren de créixer les demandes». Tot i això, Creu Roja va puntualitzar que «en cap cas es tracta d’un desbordament del servei, però sí que és veritat que a mesura que passa el temps, anem augmentant els casos. Més que res, acudeixen a nosaltres persones que es volen informar, però també n’hi ha moltes que es donen d’alta». En aquest sentit, van informar que en aquests moments ja atenen a una seixantena de famílies del país, aproximadament 170 usuaris.

Gran recapte al novembre

La situació presentada anteriorment, doncs, fa que l’associació sense ànim de lucre impulsi iniciatives com el gran recapte d’aliments que es desenvoluparà a mitjans d’aquest mes. El format de la iniciativa serà igual que el del que es va celebrar el juny passat: «La fem coincidir tant en nombre de dies com en relació amb els establiments on serem presents i la logística a partir de la qual la desenvoluparem». 


Així, van explicar que a cada punt de recollida s’hi ubicarà un parell de voluntaris i que, a banda d’aquestes persones encarregades d’agrupar els productes alimentaris, l’organització disposarà de dos vehicles que recolliran els aliments recaptats i es cuidaran de traslladar-los de manera constant a la botiga perquè, així, les persones que hi treballin, puguin treballar amb l’inventari i el recompte d’aquests.

 
Des de Creu Roja van apuntar, però, que mitjançat el gran recapte d’aquest mes es volen aconseguir productes més específics: «La primera campanya era força oberta i es podien donar articles alimentaris de tota mena menys refrescs. En aquest cas, anem a un producte més concret: conserves, llet, cafè, oli, llaunes de plats preparats o productes d’higiene i neteja».


Les previsions de recapte per a la propera campanya «són les mateixes que les del juny. Si aconseguim una mica més serà genial, però al juny ja vam aconseguir, aproximadament, vuit tones, que està molt bé». Així, van apuntar que l’objectiu és reomplir la botiga, ja que a hores d’ara ja s’ha gastat gairebé el 50% d’aprovisionament que tenien a la botiga.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT