PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Els informes avalen la construcció de l’heliport de les Tresoles

L’aixecament de la infraestructura està en mans del que determini la plataforma de veïns

Per Anna Ribas

Xavier Espot durant una de les seves intervencions al Consell General d’ahir.
Xavier Espot durant una de les seves intervencions al Consell General d’ahir. | MARICEL BLANCH

El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, va anunciar ahir que els informes tècnics sobre l’heliport a Tresoles donen llum verda a la construcció d’aquesta infraestructura i va afegir que, tal com van prometre, ara es reuniran amb la plataforma veïnal per «consensuar» si finalment aquest heliport ha d’anar o no en aquest emplaçament. D’aquesta manera, Torres va manifestar que «tots els estudis» fets fins ara –també els dels experts independents francesos– destaquen que «l’aeronàutica és factible». Per la seva part, el cap de Govern, Xavier Espot, va afegir que «amb independència de si els estudis diuen que l’heliport és viable, sense l’aval de la plataforma no es farà». I per saber-ho s’haurà d’esperar perquè la reunió amb l’ens no es produirà fins després de les eleccions. Així doncs, l’heliport de les Tresoles està en mans de la plataforma.

Camp: «L’heliport ja fa dies que vola: del Patapou a la Comella i després a les Tresoles. Ara volarà a trossos o trobarà un indret adequat?»

La pregunta va ser formulada pel president del grup parlamentari socialdemòcrata, Pere López. El conseller la va fer entrar dilluns després d’assenyalar l’existència de dotacions pressupostàries per al projecte amb un import total d’11,4 milions d’euros per al període 2020-2022. Així doncs, López va manifestar que, tot i que el Govern té «l’excusa de parlar amb la plataforma, sembla clar que tenen la voluntat de tirar endavant l’heliport a Tresoles». Davant aquesta afirmació, tant Torres com Espot van recalcar el seu «compromís electoral» de consensuar aquesta infraestructura amb els veïns afectats i Torres el va acusar de voler «buscar el titular que el Govern tira endavant l’heliport de les Tresoles». En la mateixa línia va assegurar que la presència del projecte al pressupost no significava res: «per seguir amb el compromís, havia de ser-hi la partida pressupostària».

En cas que la plataforma es negués a la construcció de la infraestructura, no hi hauria estudiat un pla B (o D en el cas d’aquest projecte). «No hem valorat cap altre emplaçament perquè el compromís que teníem era amb aquest lloc», exposava Torres. És per això que Joan Carles Camp, president suplent de Terceravia+Unió Laurediana+Independents, va preguntar amb contundència si el projecte de l’heliport es duria a terme o no. Per la seva part, Torres va indicar que «el Govern vol explorar fins a l’últim moment la possibilitat que hi ha sobre la taula. Si és que no, farem una esmena per ampliar el pressupost i poder buscar un altre emplaçament per a aquesta infraestructura», va reiterar.

Torres: «Explorarem fins al final l’opció que hi ha sobre la taula. Des de l’oposició s’han posat sempre de part de les plataformes»

Però la pregunta no va satisfer Camp i va tornar a carregar reiterant que «l’heliport ja fa dies que vola. Ha anat del Patapou a la Comella, i després a les Tresoles. Ara volarà a trossos o trobarà un indret adequat?». Tot seguit va posar en dubte si la necessitat de l’heliport era real o no, i va preguntar que, si realment ho és, «es deixarà de construir sempre per un grup de pressió? Governin», exhortava. «És evident que ens cal un heliport», va sentenciar Torres. I va retreure que «des de l’oposició sempre s’han posat de la banda de les plataformes i no del govern, però tampoc han proposat cap emplaçament». En aquest sentit Camp va expressar que ells no tenen la capacitat financera ni tècnica per determinar un emplaçament mentre que el Govern sí que la té, i Torres va apuntar que «sempre hem facilitat la informació».

PUBLICITAT
PUBLICITAT