PUBLICITAT

Andorra la Vella

Ros prioritza l’aeroport de la Seu per davant del projecte ferroviari

L’ambaixador diu que ningú els ha presentat la proposta

Per Meritxell Prat

L’ambaixador d’Espanya a Andorra, Àngel Ros.
L’ambaixador d’Espanya a Andorra, Àngel Ros. | MARICEL BLANCH

L’ambaixador espanyol a Andorra, Àngel Ros, va assegurar que des de l’ambaixada i des del govern d’Espanya es prioritza la connexió aeroportuària, mitjançant l’aeroport d’Andorra - la Seu, per davant de la ferroviària. Ros ho va explicar en declaracions a EL PERIÒDIC després de ser qüestionat sobre la proposta d’un jove matemàtic que impulsa un projecte per connectar amb tren Andorra i Barcelona. «No conec el projecte, no ens l’han presentat i no tenim més informació que la que hem pogut llegir a través dels mitjans de comunicació», va expressar Ros, que va voler deixar clar que la proposta de Mijares «em mereix tot el meu respecte i tant de bo un dia fos possible».


Ara bé, a dia d’avui no es contempla la possibilitat. «Des de l’ambaixada i des del govern d’Espanya treballem per la connexió aeroportuària de l’aeroport d’Andorra - la Seu», va apuntar. En aquest sentit va recordar que justament aquesta setmana es va dur a terme una reunió tècnica en la qual es va anunciar que les proves que es van fer el passat mes de setembre a l’aeroport urgellenc han estat positives i, per tant, s’han pogut validar els vols amb GPS, fet que garantirà l’aterratge d’avions en condicions de poca visibilitat. «Tenim més a prop que l’aeroport pugui obrir», va destacar l’ambaixador, afegint que tal com va anunciar el ministre de Foment, José Luis Ábalos, la previsió és que «a l’abril puguin ser realitat els vols comercials».
Ros va insistir que «la prioritat és l’aeroport» i que «del tema ferroviari no en tenim notícia ni més informació», de manera que no es tractaria fins més endavant.

Projecte 

Sebastià Mijares va presentar fa uns dies en públic la seva proposta de connexió ferroviària. La seva idea  parteix de fer una bifurcació a la xarxa que connecta Barcelona amb França per la Cerdanya i el cost estimat seria d’uns 221 milions d’euros,
Concretament, el nou tram aniria de l’estació d’Alp a Sant Julià de Lòria (entre els centres comercials River i Punt de Trobada), hi hauria un sol carril de circulació de combois, el bitllet des de Barcelona costaria entre 15 i 18 euros –obtenint el mínim benefici– i el trajecte tindria una durada de 4 hores i 9 minuts, tenint en compte les aturades de la línia actual i les limitacions existents. Tot i això, Mijares matisa que si es poguessin fer circular trens de mitja distància amb poques parades, el recorregut es podria reduir a menys de 3 hores.


Tant la Cambra com el Govern s’han mostrat disposats a estudiar la proposta presentada pel jove matemàtic. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT