PUBLICITAT

Andorra la Vella

Reunió amb Occitània sense parlar sobre els Armilles Grogues

El Govern celebra els avenços en la protecció dels corredors d’allaus

Per Lara Ribas

Toni Martí i Etienne Guyot, amb els seus respectius equips, en la reunió de treball d’ahir al matí.
Toni Martí i Etienne Guyot, amb els seus respectius equips, en la reunió de treball d’ahir al matí. | SFGA / J. A. Viladot

El prefecte de la regió d’Occitània, Etienne Guyot, ahir va reconèixer davant dels mitjans de comunicació que en la reunió que va mantenir amb el cap de Govern, Toni Martí, no van parlar sobre el moviment dels Armilles Grogues. «Ja he dit reiteradament que té un impacte en l’activitat econòmica, la circulació i el comerç tant al conjunt del territori francès com a les zones transfrontereres», va voler remarcar Guyot. 

De tota manera, va recordar que el president de la República, Emmanuel Macron, ha posat diverses propostes sobre la taula per satisfer les demandes dels manifestants, com aturar l’increment del preu dels carburants o apujar el salari mínim en cent euros. «Ja hem aportat una resposta», va subratllar el prefecte sense voler prolongar més el debat. Aquest cap de setmana, no obstant, hi ha novament actes de protesta convocats a l’Arieja i altres indrets del territori.

Garantia de seguretat

De fet, el prefecte va desplaçar-se amb el seu equip al Principat per mantenir una reunió sobre l’acord francoandorrà relatiu a la millora de la viabilitat de les carreteres nacionals franceses que permeten accedir a Andorra. El cap de Govern va informar que els treballs d’actuació al corredor d’allaus conegut com a H4 ja han finalitzat –al qual s’han destinat fins a 4 milions d’euros, un provinent d’Andorra– i que a partir de l’any vinent s’iniciaran els de l’H2, que comportaran una inversió de 21 milions –cofinançada a parts iguals entre França i el Principat– i es podrien allargar fins al 2023, segons va avançar Guyot. 

Martí va insistir en la importància d’aquestes actuacions perquè són les que han de permetre evitar durant l’hivern els talls a la RN-20, que dona accés a Andorra des de França, a causa de l’elevat risc d’allaus i esllavissades que sol haver-hi a la zona propera a l’Ospitalet. «No estem parlant de qualsevol obra; amb l’H4 i l’H2 aconseguirem protegir els dos corredors d’allaus que més ens preocupen; és una bona notícia per al Pas de la Casa i per a Andorra», va remarcar el cap de Govern. A més, va recordar que ja està garantit el desdoblament de la RN320 a Tarascó amb l’aportació de 136 milions d’euros de l’Executiu francès.

En el marc de la trobada, van tractar-se altres qüestions en matèria de cooperació transfronterera, com un conveni amb Sup-ENR per atreure estudiants andorrans interessats en el mediambient, l’adhesió d’Andorra al Pol de Competitivitat en Energies Renovables DERBI o l’intercanvi d’experiències per atreure turistes.

PUBLICITAT
PUBLICITAT