PUBLICITAT

El Govern ha de pagar al Comú d'Encamp 611.000 euros

  • Alís critica l'abocament de les terres dels Dos Valires a Beixalís
PEPA GALLEGO
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Gerard Bàrcia i Miquel Alís, en la signatura de l'acord, ahir. Foto: ORIOL LLAURADÓ

El cònsol major d'Encamp, Miquel Alís, va recordar ahir, durant la signatura de l'acord entre el Comú encampadà i el Govern per donar solució a les terres sobrants de l'obra de la galeria del túnel d'Envalira, que l'Executiu haurà de pagar 611.000 euros. Aquest és el preu públic de lloguer per l'ocupació de més de 15.000 metres quadrats de les terres sobrants d'aquesta obra, que van ser ocupades fa ara un any i mig sense permís del Comú i que han comportat un enfrontament judicial entre el Govern i el Comú d'Encamp. A més, també haurà de pagar el cost de set euros la tona per l'abocament al Maià de 35.000 metres cúbics. Dels 50.000 metres cúbics que van sobrar, ja se'n van abocar 15.000.

La signatura de l'acord d'ahir posa fi a aquest conflicte, ja que amb aquest acord el Comú dóna l'autorització ara al Govern per poder pujar l'excedent de terres a l'abocador del Maià. A més, també a partir d'ahir el Comú deixarà de pagar aquest lloguer. Alís va manifestar ahir que la posada d'acord amb el Govern es dona ara, sense tenir en compte el color polític, "perquè si el Govern liberal hagués demanat, permís nosaltres l'hi hauríem donat", va dir.

El ministre d'Ordenament Territorial, Gerard Bàrcia, es va mostrar satisfet d'arribar a aquest conveni. El
...

El ministre d'Ordenament Territorial, Gerard Bàrcia, es va mostrar satisfet d'arribar a aquest conveni. El cobrament de l'abocament de terres al Maià es farà pel preu públic estipulat i no amb una rebaixa del preu, tal com es va fer al de Beixalís amb les terres del túnel dels Dos Valires. Segons Alís, aquesta decisió de tirar les terres d'aquesta obra ubicades a Prada de Moles a l'abocador de la Massana va ser desencertada, per les molèsties i pel transport i mal ús de les carreteres per camions pesats. "Si es tingués en compte tot el que ha suposat el transport i el mal fet a les carreteres, segur que ha costat més car que el que suposarà el del Maià". [email protected]


Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT