Search
Close this search box.
Agències

35.000 assistents han degustat aquests dies les exquisideses de l’Andorra Taste

El director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, justifica el bon balanç a causa d'un salt qualitatiu

La pluja no ha espantat els amants de la gastronomia, ja que les Jornades Populars de l’Andorra Taste han superat les xifres d’assistència de l’any passat, tot i que bona part dels tres dies que ha durat l’esdeveniment ha estat amb la climatologia en contra. Més de 35.000 persones han consumit algun producte d’alguns dels 20 restauradors que hi ha hagut en la tercera edició, i això que les xifres encara no són rodones perquè encara es pot consumir. Unes dades que suposen un increment del 10% en comparació amb l’any passat. Des d’Andorra Turisme, organitzadors de la proposta, atribueixen l’èxit al salt qualitatiu de l’oferta gastronòmica i a la presència de més turistes.

“Són unes dades realment extraordinàries”, ha valorat el director general de l’Andorra Turisme, Betim Budzaku. Des d’Andorra Turisme es mostren satisfets per haver aconseguit superar les dades de l’any passat, però també han deixat clar que “sorprèn perquè la situació meteorològica no ha estat la millor”, ha asseverat el responsable de la institució. La sensació oferta és que “si el temps hagués acompanyat, la xifra es podria haver enfilat més“, tal com han comentat des de l’organització.

Cal remarcar que no només han estat els residents del país els que s’han acostat a provar les tapes dels restauradors. També hi ha hagut certa presència de turistes i “això vol dir que cada vegada ens estem consolidant més fora d’Andorra”, ha destacat Budzaku. Per això, es vol continuar treballant per fer créixer la mostra en les futures edicions. De fet, Andorra Turisme està centrant molts esforços a traçar una estratègia gastronòmica per atreure turisme, ja que consideren que en fer-ho, pot suposar un “punt diferenciador de la cultura turística andorrana”, ha mencionat el dirigent de l’entitat turística. Motiu pel qual Budzaku ha anunciat que es presentarà un pla molt específic de gastronomia en el futur.

Val a dir que un altre factor clau pel creixement d’enguany ha estat el “salt qualitatiu” dels plats que s’han ofert. “Encara no tenim resultats de satisfacció, però parlant amb la gent, hi ha un salt qualitatiu important sobre la qualitat dels àpats”, ha confirmat Budzaku, que ha afegit que totes les parts implicades s’ho han pres molt seriosament. Entre els espais gastronòmics que han causat més furor, a falta del recompte final, han estat els productes del Celler d’en Toni, d’Andorra la Vella; Hincha, d’Escaldes-Engordany; i Kao, de Soldeu.

D’altra banda, també han funcionat molt bé els ‘showcooking’, demostracions culinàries elaborades pels cuiners on els aficionats a la cuina no professionals han pogut observar en directe. “Estem molt contents perquè aquesta barreja entre la part professional de tres dies i la pública de tres dies no existeix enlloc i volem que esdevingui una referència”, ha detallat Budzaku. Finalment, també ha precisat que si no hi ha cap força major, la quarta edició continuarà a Escaldes-Engordany.

Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
Notícies destacades
Publicitat
Enquesta
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu