PUBLICITAT

L'advocat defensor del jove acusat comptarà amb un assessor jurídic expert en CBD

El Tribunal de Corts fixa la data per a la vista oral del jove acusat de tinença

Per Laura Gómez Rodríguez

La seu de la Justícia, a Andorra la Vella.
La seu de la Justícia, a Andorra la Vella. | EL PERIÒDIC

El Tribunal de Corts ha fixat els dies 23 i 24 d’octubre per a la celebració de la vista oral del procés del jove acusat de tinença de CBD. Aquest cas, que és el primer que es judicialitza al país en relació amb aquesta substància, ha generat un debat legal sobre la regulació del CBD al Principat.

El jove va ser detingut per la suposada tinença de CBD, una substància derivada del cànnabis, però que no conté el component psicoactiu THC en quantitats significatives. Segons la defensa, el jove desconeixia que la substància fos il·legal a Andorra, ja que es ven de manera regular a altres països com Espanya.

L’advocat defensor, Alfons Clavera, ha confirmat que «la nostra línia de defensa continuarà en demanar l’absolució». A més, Clavera ha explicat a aquest mitjà que s’ha acceptat tota la prova presentada al Tribunal de Corts, incloent-hi els 10 testimonis proposats per la defensa, els perits que han elaborat informes mèdics i tècnics, així com tota la documentació exposada a la qualificació provisional presentada. L’advocat defensor també ha destacat que comptaran amb un assessor jurídic expert en CBD d’Espanya, que forma part d’una de les empreses que ha emès un dels informes de peritatge.

Pel que fa a l’acusació de la Fiscalia, Clavera ha tornat a detallar que es demanen quatre anys de presó per al jove: dos anys ferms i dos de llibertat condicional. Així i tot, es proposa una pena d’expulsió del país durant 10 anys i una multa de 3.000 euros.

Aquest cas, a més de marcar un precedent, ha posat en evidència la necessitat de clarificar la normativa sobre el CBD al país, en un context on la substància es continua comercialitzant de manera regular a Andorra i altres països de l’entorn.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT