El pròxim cap de setmana, la dupla de Joan Vinyes i Jordi Mercader, al volant del seu Hyundai i20 Rally2 del Team Rallycar, disputarà el X Ral·li ciutat de Pozoblanco, última prova del calendari de la Copa d’Espanya de Ral·lis sobre terra (CERT-Rallycar) i del Supercampionat d’Espanya de Ral·lis (S-CER). En la prova de l’Escuderia Sierra Morena, el tàndem Rallycar sortiran a lluitar per una posició de podi en la classificació definitiva del CERT.
El pilot de Hyundai-Andorra espera un final de ral·li i del CERT molt ajustat, encara que sembla que el títol sortirà de la lluita que, amb tota seguretat, protagonitzaran ‘Cohete’ Suárez i Xavier Vidales. No obstant això, les diferències són mínimes i tot és possible. Segons va declarar Vinyes «molt probablement haurem de fer servir la calculadora en la recta final de la prova. Cal tenir en compte que es descompten els dos pitjors resultats de cada pilot i això redueix una mica les diferències que s’observen a simple vista en la classificació amb el total de punts».
El recorregut preparat pels responsables de l’escuderia cordovesa té un total de 276,01 km, dels quals 93,66 km són de velocitat. Es disputaran quatre especials cronometrades, dues vegades cadascun. Serà un traçat reduït en el qual les diferències segur que seran mínimes. Crida l’atenció el tram D que, amb només 4,08 km, obrirà i tancarà les dues seccions vespertines. A la fase inicial de la competició, la doble passada pel bucle format pels trams A (12,40 km) i B (15,43), a més d’un pas pel C (14,92 km) seran els obstacles a superar. El segon pas per l’especial C es farà en la secció 3, després que els equips hagin passat la primera pel D. Sens dubte, un itinerari molt particular. Respecte al circuit, el pilot andorrà va estipular que «és un recorregut molt compacte, qualsevol error per insignificant que pugui semblar et pot deixar lluny de la lluita per les posicions d’honor. Caldrà evitar, més que mai, les distraccions, punxades i altres adversitats que suposin perdre un temps que resultarà molt difícil de recuperar. Amb la igualtat que hi ha entre els equips, recuperar un segon pot ser molt complicat. Amb tot caldrà veure com són les cronometrades».
Aquest divendres tornarà a ser una jornada de preparació, però que tindrà conseqüències per a la jornada següent. Amb els reconeixements de ser la prova vàlida per al S-CER, els equips podran passar dues vegades per especial i les verificacions superades arribaran al moment de situar-se al volant del Hyundai i20 Rally2 en aquest pròxim ral·li.