El pilot andorrà Albert Llovera va marxar ahir al vespre cap a l’Aràbia Saudita, on ha arribat aquest matí a primera hora per participar en una nova edició del Dakar, que es disputarà entre el 31 de desembre i el 15 de gener. La intenció del pilot de Ford Trucks Espanya és millorar l’actuació de l’any passat –va haver d’abandonar– i situar-se entre els 20 primers en la categoria de camions. «Si fos així, la marca i l’equip estarien molt contents. Vull fer les coses bé i fer que el Ford arribi fins al final, així que ens cal treballar tot el que no hem pogut fins ara per manca de temps, però no passa res, content del que hem fet i ser-hi», va afirmar.
Llovera competirà amb el camió de Ford amb Margot Llobera de copilot i Peter Vojkovsky de mecànic. En aquest sentit, el pilot andorrà va lamentar que no han tingut prou temps per córrer plegats i espera aprofitar aquests dos dies que encara queden per començar la cursa per conjuntar-se. «Tot és tan nou, que necessitem fer quilòmetres, sobretot pel camió, per la Margot i pel Peter, ja que no hem fet conducció conjunta, cosa que fa que no coneguin quins són els meus límits i per això vull que els vegin abans, però que sigui progressiu i que ningú s’espanti, perquè la meva conducció és una mica agressiva», va assegurar el corredor.
El camió amb què competirà Llovera només ha fet 60 quilòmetres, i per això demà i divendres miraran de provar-lo, sobretot pel que fa a la suspensió. Així, va explicar, «el primer que vull és fer quilòmetres pel mateix camió, perquè necessita rodar». Aquesta prova en cap cas serà en el mateix recorregut de la cursa, sinó que ho hauran de fer per un traçat d’uns 10 quilòmetres que marcarà l’organització. A partir d’aquí, si arriben fins al final de la cursa, hauran de recórrer 5.000 quilòmetres i 3.000 més d’enllaços, uns 8.000 en total. Ara bé, va afegir, «no em preocupa, som professionals, però necessitem rodar per acoblar-nos bé».
Sobre les característiques del camió de Ford, «estic molt content, però l’únic problema és que és totalment nou». Per això «li he tret uns 100 cavalls de potència», ja que l’enginyer «ho va decidir per seguretat», perquè «no sabíem si aguantaria tots els quilòmetres, amb la sorra tova que ens trobarem», va relatar.
Pel que fa al recorregut, enguany és més complicat. «El que vol l’organització és que sigui dura, i per estar a punt físicament portem tot l’any entrenant, així que arribo fort, vaig bé de nutrició i estem preparats», va assegurar. L’inconvenient més important són les diferències de temperatura, ja que al principi de la cursa s’està a uns 20 graus, durant el dia s’arriba a 30 o 40, i a partir de les 16.30 hores la temperatura cau en picat, fins a assolir marques inferiors a 0 graus.