El Periòdic d'Andorra

Miguel Pedregal

Director general de Caldea

«Aquest hivern s'ha registrat a Caldea un balanç de 233.000 usuaris, 22.000 més que l'any 2023»

Caldea estrenava nova imatge fa prop d’un any deslligant una realitat avantguardista i transformadora per al futur del balneari. Així, i amb una revitalització completa en part dels equipaments per elevar l’experiència wellness a un altre nivell, arribem a un 2025 que ja enceta la reforma de la Gran Llacuna com a eix vertebrador. El director general de la corporació, Miguel Pedregal, valora la nova etapa del centre termal.

Primer de tot, com valora aquest canvi de marca amb tendència minimalista, i si pensa que ha creat un bon canvi de rumb?

La veritat és que estem molt satisfets amb aquesta actualització de la marca, la qual no pretenia retirar l’essència que ens ha caracteritzat sempre i, per això, es va construir d’acord amb el logo anterior. És el mateix que estem fent amb totes les reformes arquitectòniques a l’edifici, respectant sempre la seva història i estètica. És, per tant, una remodelació amable i no pas transgressora.

L’any anterior van ressaltar una facturació anual de gairebé 22 milions i mig d’euros. Aquesta tendència positiva s’està donant aquest curs?

Com dius, l’any 2024 vam acollir el pas al termo lúdic d’uns 400.000 clients, amb un resultat de rendibilitat ressenyable, ja que vam registrar un EBITDA de més de cinc milions d’euros i uns beneficis nets d’1,7 milions. Tot plegat, continuant així una línia de creixement sostinguda en els darrers 10 anys, a excepció de l’any de la pandèmia per raons de clausura.
Recentment, hem compartit el balanç d’aquest hivern amb el pas de 233.000 usuaris, 22.000 de nous en comparació al 2023. Aquest pont de maig ha estat força bo, i pensem que enguany millorarem en nombre de visitants i pel que fa al tiquet mitjà. Els serveis complementaris com el nostre club de socis, amb llista d’espera, estan contribuint.

Entrant ara en l’oferta d’espectacles, creu que s’estan consolidant entre els usuaris del termo lúdic o només en un públic concret?

Les ‘Champagne Sessions’ són per exemple una iniciativa que vam introduir per als adults l’any passat, sobretot enfocada a les parelles joves d’entre 25 i 35 anys, i la resposta ha estat molt ben rebuda. La vam crear perquè som conscients que necessitem aconseguir punts de diferenciació per desmarcar-nos de la resta de centres termals. És realment una idea molt original poder gaudir d’una copa de xampany a l’aigua termal mentre un presencia un espectacle en viu.

Quant al tancament de la temporada d’hivern, que han clos amb una facturació de 13 milions, com han fet per incrementar la despesa mitjana de cada usuari?

Sobre això hi ha dues parts; d’una banda, la gestió del tiquet mitjà de les entrades, la qual hem dinamitzat a través d’una reducció de preus si es fa una reserva prèvia i per brindar així una demanda més competitiva al consumidor. El fet de limitar les promocions més transgressives per a les temporades baixes ens ha permès créixer aquest ingrés, així com oferir als clients uns serveis i tractaments complementaris més atractius.
D’altre costat, la tendència dels clients els darrers anys és trametre cada vegada més reserves a través de la pàgina web, el qual és un benefici pels dos costats, ja que els podem oferir lots complementaris exclusius amb restauració o tractaments inclosos en l’entrada. Això explica una part rellevant del nostre creixement dels beneficis extra.

El club esportiu per a residents és un altre dels punts forts de Caldea. Quin és el principal atractiu que li han afegit?

Correcte, els darrers anys hem efectuat un gran nombre d’inversions al nostre club de socis. Partíem des de la seva creació amb una oferta de fitness molt completa que hem sabut anar ampliant amb el pas dels anys, com el 2019 amb l’extensió dels vestuaris o amb la inclusió d’unes pistes de pàdel.
Altrament, la separació d’espais per dur a termes les classes dirigides, com una per a entrenaments personals i l’altra amb llits de ‘pilates reformers’ complementa tota una àmplia oferta entre banys termals i pràctica esportiva que sincerament no té competència al Principat.

Entrant en la reforma de la llacuna exterior, la cita arquitectònica clau d’enguany, com s’ha encetat aquest inici d’obres?

Aquest és un projecte d’inversió que s’ha vist obligat a dividir-se en tres anys diferents; començant per l’any passat, continuant al present curs i fins al pròxim 2026 a causa de la seva envergadura. El 2024 ja vam reformar íntegrament la part interior del termo lúdic, i enguany ens toca el seu exterior. En aquest sentit, teníem abans una terrassa molt urbana i granítica, i l’equip de reformes que hem contractat per atacar aquesta fase li ha donat una nova forma molt distinta.
De manera que la llacuna exterior se la dotarà d’una forma irregular per recrear un llac de muntanya natural i amb molta presència de vegetació. Passada la Setmana Santa hem clos aquesta zona i ja la tenim totalment demolida, de manera que esperem poder-la inaugurar aquest estiu i a molt estirar per l’agost.

Arran d’això preserven l’activitat en altres punts de l’SPA, però han hagut de limitar algun altre espai que no estigués previst?

La veritat és que no. De fet, ara encetem la temporada més baixa de l’any, i per aquesta raó tanquem l’accés a l’antic termo lúdic, la zona ‘Classic’. Mantenim actiu això sí l’Inúu, els banys termals per a majors de 16 anys, com també el club de socis i tota la seva oferta esportiva.

El pla de millora de les instal·lacions preveu al marge d’aquesta obra algun altre moviment?

Realment a banda d’aquest gran projecte que concep la reforma de la llacuna exterior, no, ja que a banda d’anar una mica endarrerits és prou important perquè afectarà a tot l’esdevenir del balneari! Altrament, estem enfocant tot el que són les obres de la restauració de la torre per construir i habilitar l’hotel que albergarà. Aquests són els moviments.

Sobre això, com avancen aquests equipaments? Creu que aquest futur hotel serà transcendental per al rumb de la nova Caldea?

Un cop acabem les obres de la llacuna exterior i quan s’estreni a l’estiu i superada així aquesta fase, ja iniciarem la part de la construcció de l’hotel amb intenció de posar-lo operatiu per l’estiu de l’any vinent. També restarà muntar el lobby per aquest, i un altre per a una nova entrada a les zones termals, així com l’aixecament d’un pont que connectarà millor l’entrada principal del balneari amb la parròquia.
Sobre la segona qüestió, tenim clar que aquest hotel serà un complement fonamental per als interessos de la corporació per poder oferir una oferta integral de tots els nostres serveis. Estimem, de fet, que quan disposem de l’allotjament la facturació es podria alçar fins a assolir els 30 milions d’euros en qüestió de tres o quatre anys, amb un impuls significatiu de l’EBITDA.

En darrer lloc, quins detalls podem conèixer de l’hotel?

Per començar, que comptarà amb un total de 39 habitacions, totes amb unes vistes al·lucinants de la Vall central del Principat i amb la intenció, per tant, de poder oferir als nostres clients paquets combinats entre allotjament i tots els serveis de l’estació termal.
Val a dir que en els quatre mesos que portem de 2025 estem assolint un augment de la facturació remarcable, i les expectatives de cara al segon semestre són lògicament molt positives, amb un punt clau en funció de quanta gent ens visiti aquest estiu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix
Notícies relacionades
Altres protagonistes
Nutricionista dels Jocs dels Petits Estats 2025
Presidenta del grup parlamentari socialdemòcrata
Escalador
Publicitat
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu