La posada en marxa de la nova L7 marca l’inici d’una reorganització profunda del transport públic al país. Amb una freqüència de pas de 15 minuts i connexió directa entre Andorra la Vella i la Massana, la mesura suposa un pas endavant per fer el sistema més eficient, ràpid i adaptat a l’augment sostingut de l’ús del servei. El Govern ha basat els canvis en dades i estudis, i la voluntat de millorar la mobilitat interparroquial és indiscutible. Tanmateix, la transició no ha estat exempta de tensions. La supressió del bus circular a Escaldes-Engordany ha generat malestar entre els veïns, especialment a zones com Engolasters o l’avinguda del Pessebre, que veuen reduïda la proximitat i comoditat del servei. Si bé s’ha informat dels canvis i s’ofereixen alternatives, el sentiment d’exclusió persisteix. És imprescindible que el Govern escolti aquestes veus i introdueixi ajustos allà on calgui. L’eficiència no pot avançar a costa de l’accessibilitat. La mobilitat sostenible ha de ser també equitativa i pensada des del carrer, no només des del despatx.