El repte de la digitalització empresarial

L’objectiu fixat pel Govern perquè, l’any 2026, totes les empreses completin la seva digitalització planteja un horitzó ambiciós, però no exempt de qüestions crítiques. El fet que només un 25% dels tràmits amb l’Administració es facin actualment per via telemàtica revela la distància existent entre la realitat i el propòsit anunciat. La voluntat política és clara; el repte és determinar si els recursos disponibles són suficients perquè les empreses, especialment les de dimensions més reduïdes, puguin adaptar-se en tan poc temps.

El procés de transformació digital implica inversions tecnològiques, capacitació de personal i canvis en la cultura organitzativa de cada companyia. Aquestes exigències poden resultar especialment feixugues per a aquelles empreses amb menys capacitat econòmica i tècnica.

La digitalització, per ser real i efectiva, necessita acompanyament. El compromís amb la modernització ha de traduir-se en ajudes concretes, formació accessible i una atenció personalitzada. Només d’aquesta manera l’horitzó del 2026 esdevindrà una fita assolible i no un objectiu retòric.

Altres Editorials
Comparteix
Últimes notícies
Articles d'opinió
Publicitat
Enquesta
Publicitat

No et quedis sense el nostre exemplar en PDF

Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu