Coincidint amb el pont de Tots Sants, Andorra Turisme iniciarà la campanya anomenada Andorra Shopping Festival, que ahir va ser presentada pel ministre de Turisme, Francesc Camp, i el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. Amb un pressupost de 960.000 euros enllaçarà amb l’inici de la temporada d’hivern, i com en la resta de campanyes que s’han fet l’objectiu principal és alimentar de turistes el comerç i l’hoteleria. L’estratègia, per dir-ho d’alguna manera, es concentra en potenciar l’oferta comercial per generar pernoctacions. S’intenta fomentar una simbiosi entre comerç i hotels que justifiqui un desplaçament a Andorra en una proposta que intentarà convertir el país –l’eix comercial bàsicament i el Pas de la Casa– en un gran aparador. La iniciativa, que pot tenir continuïtat en els propers anys, vol posicionar Andorra com a destí de compres, aglutinar l’esforç de tots els comerços; fer augmentar les vendes, les visites i les pernoctacions, desestacionalitzar el turisme i reactivar l’oferta comercial.
La campanya gira entorn de cinc accions: un circuit d’aparadors singulars, la dinamització de comerços, una passarel·la de cel·lo, la celebració d’un art shopping solidari i les cinquenes jornades gastronòmiques Andorra a taula.
Budzaku va apuntar l’element imprescindible, com és el compromís dels comerciants amb la iniciativa. Sinó és així està condemnada al fracàs. A diferència dels hotelers, el comerç es troba desencantat per un estiu que ha qualificat de fluix, i la Federació de Comerciants (FACA) viu hores baixes i està a la vora de la desaparició. Caldrà doncs avivar l’ànim i aconseguir l’entusiasme per seguir treballant com a única fórmula. El comerç no pot llançar la tovallola, pel seu propi bé i perquè per a Andorra és bàsica la riquesa que aporta.
Per a més informació consulti l’edició en paper.