Andorrans encara reticents al comerç electrònic

A escala global, les vendes en línia han experimentat un alça del 20% el 2017 respecte l’any anterior. El seu creixement que ha vingut liderat per l’auge en els continents europeus i asiàtic, segons recull l’estudi de Knight Frank. Concretament a Àsia, és la Xina la que marca la tendència, ja que el 19,6% dels compradors del gegant asiàtic compra a Internet cada dia i un 65% ho fa a través del mòbil.
A Espanya, la realitat avala les dades, ja que menys d’un terç de les botigues en línia a Espanya realitza enviaments a tot el país, segons l’Institut Nacional d’Estadística (INE). A més, el canal en línia només representa taxes superiors al 25% de les vendes totals en el 8% de les empreses de més de deu empleats.
A Andorra el comerç electrònic es fa pregar. Segons la primera enquesta que ha dut a terme el departament d’Estadística del Govern en col·laboració amb Andorra Telecom sobre l’equipament i ús de tecnologies de la informació i la comunicació a les llars, només un 31,3% dels andorrans diuen que en els darrers tres mesos han fet una compra en línia mentre que aquest percentatge és del 56% en la mitjana de la Unió Europea. I, de fet, els que diuen que fa més d’un any o que no n’han fet mai se situen en un 55,6% a Andorra davant el 33% de la UE. El que més solen comprar per internet els enquestats a Andorra és roba o calçat o allotjaments de vacances. Caldrà fer una profunda reflexió dels motius que situen Andorra a la cua de l’ecommerce tenint en compte que es tracta d’un sector capdavanter. Òbviament el país necessita la venda presencial perquè es tradueix en turistes i visitants que tenen com a destí a Andorra, però tampoc es pot tancar els ulls davant l’auge d’un sistema que pot agradar més a menys, però que ha arribat per quedar-se i té encara molt espai per créixer.

Altres Editorials
Comparteix
Últimes notícies
Articles d'opinió
Fabiola Sofia Masegosa
La Taula d’El Periòdic
Publicitat
Enquesta
Publicitat

No et quedis sense el nostre exemplar en PDF

Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu