Ser atractius per quedar-se uns dies i gaudir del país
La Unió Hotelera d’Andorra presentava les dades d’ocupació de l’any recentment acabat. Aquestes mostren un descens respecte a les xifres del 2018, i que superen en poc més de cinc punts la meitat de l’àmplia oferta que hi ha al Principat a totes les parròquies. Són dades que s’esperaven, tot i que el mes de desembre i l’època de Nadal van suposar un augment significatiu que esmorteeixen els números.
Aquestes darreres setmanes, aprofitant les vacances i els dies de festa, l’entrada al país per les fronteres amb Espanya i França van ser continuades, que va comportar que les xifres d’ocupació freguessin el ple a nivell global, amb bona part dels hotels tenint totes les habitacions ocupades. Són elements positius, però el necessari des del sector turístic és que hi hagi una continuïtat ascendent en el nombre de persones que passen uns dies al país, tenint en compte l’existència d’una temporada alta i una altra de baixa, amb xifres diferents pel que fa al nombre de persones que venen al país.
Andorra té una oferta important en diversos àmbits i l’ha de saber explotar, no només per tenir visitants, sinó que aquests no siguin els considerats excursionistes, que arriben i marxen el mateix dia, sinó i que siguin turistes, que pernoctin com a mínim una nit. Les possibilitats de coses a fer és gran i les campanyes que es realitzen cap a l’exterior van en aquesta direcció, per convèncer que val la pena ser-hi uns dies. Aquesta faceta ha d’anar acompanyada dels serveis adequats, i que qualsevol turista se senti ben atès, uns aspectes que no sempre s’han tingut en compte i que en enquestes als visitants, aquests ho han deixat palès. És una tasca continudaa que s’ha de realitzar per continuar sent un territori atractiu per visitar i quedar-s’hi uns dies.