- MENTRE HI HA QUI TANCA ESCOLES, AQUÍ S’APOSTA PER LA QUALITAT EDUCATIVA
EDITORIAL // L’opinió del diari només s’expressa als editorials.
En el marc del treball per adaptar les titulacions universitàries del país a l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior, el Govern socialdemòcrata va anunciar ahir la posada en marxa de nous títols oficials de bàtxelor en llengua catalana, en turisme, en comunicació i en disseny multimèdia.
Aquesta mesura és la continuació d’una tasca que es va engegar el febrer passat amb la creació dels bàtxelors d’infermeria, informàtica i administració d’empreses. Aquest procés s’ha desplegat mitjançant el diàleg i participació dels actors socials i professionals implicats, els quals han definit les competències transversals i específiques que s’han d’adquirir a través dels ensenyaments en qüestió. A més, d’una banda l’aprovació del títol de bàtxelor en disseny multimèdia és un dels compromisos que va adoptar el Govern a la taula de diàleg per un pacte per al treball i el desenvolupament econòmic sobre la promoció i la creació de nous llocs de treball en creació audiovisual, dissenys webs i altres del sector de la imatge i comunicació mentre que el títol de bàtxelor en llengua catalana està inclòs a les accions definides pel Pla Nacional de la Joventut aprovat el 2008, en el sentit d’augmentar de forma gradual l’oferta universitària en el camp de la filologia catalana.
I també en el terreny educatiu, el mateix Executiu va presentar ahir el decret de creació del diploma de Batxillerat professional que regularà les formacions específiques, fonamentada en un major grau d’aprofundiment o d’especialització dins de la formació professional inicial. El diploma de Batxillerat professional és un títol oficial d’àmbit estatal que es podrà obtenir a través de la formació presencial o pel reconeixement i la validació de l’experiència professional. Igualment, aquesta titulació servirà com a eina per facilitar la inserció en el mercat laboral. Aquest diploma és un petit passet endavant en la regulació de la formació professional que no acabarà de ser suficient mentre no es tiri endavant la legislació que integri la formació professional reglada, la continuada i l’ocupacional.
No obstant això, aquest conjunt d’actuacions demostren, una vegada més, que els socialdemòcrates estan fent de la millora de l’educació un dels eixos centrals de la seva actuació política en el que és una voluntat manifesta de refermar un pilar bàsic per a l’esdevenidor de qualsevol país. Entenem que aquesta és una manera de fer encertada que s’ha de saber conjugar amb una priorització dels assumptes o problemes educatius a solucionar o a progressar. Amb tot, ara més que mai es pot dir ben alt que mentre d’altres tanquen escoles, Andorra aposta per la qualitat educativa.