L’informe elaborat per la banca andorrana recull que els bancs andorrans van destinar fins a 120 milions d’euros per impulsar la transformació digital des de 2014. El document documenta els principals indicadors sobre la digitalització de la banca andorrana i assenyala els principals reptes i oportunitats de futur, així com un augment del 46% dels usuaris digitals i del 357% en el cas de les aplicacions mòbils.
D’aquesta manera, l’informe revela que en els últims cinc anys, el sector bancari andorrà va invertir en projectes digitals, sobretot per modificar l’arquitectura tecnològica de les empreses, avançar en la digitalització dels canals de comunicació, fer evolucionar la banca electrònica per oferir el màxim de serveis en línia, i per millorar les fórmules d’identificació segura. Segons la directora general d’Andorran Banking, Esther Puigcercós, «la inversió en transformació digital ha estat molt important, el que denota l’interès dels bancs a donar satisfacció als clients amb una veritable estratègia multicanal».
Així, a transformació digital consisteix en l’aplicació de la tecnologia digital a totes les àrees de l’empresa, des de l’estructura interna dels bancs fins als processos, els productes i la relació amb els clients. El procés, doncs, no només té a veure amb la tecnologia sinó també amb les persones, i implica un canvi de mentalitat tant del personal com dels clients.
Per últim, Puigcercós afirma que «Andorran Banking Observatory donarà informació de les tendències de la banca en general i especialment a Andorra mitjançant informes periòdics sobre temàtiques d’interès. Volem donar a conèixer què fem a la banca a Andorra per ser més transparents quant a les nostres activitats».