Carmen Salas

Jordi Coll

Violinista i membre de Pamina Trio

El públic infantil és directe, amb reaccions més espontànies

Jordi Coll es violinista, i membre de l’ONCA des de fa més de 20 anys, on va arribar de la mà de Gerard Claret. Li agrada tant la música que a més de donar classes al conservatori de Manresa i formar part d’un grup de càmera, l’any passat juntament amb Marta Santamaria (flauta) i Anna Costa (violoncel) va crear Pamina Trio per donar a conèixer La flauta màgica, una de les òperes més conegudes de W.A. Mozart, a un públic familiar. La seva versió, reduïda i teatralitzada, Conte de la flauta màgica, està recomanada per a infants de 4 a 10 anys, i es podrà veure demà a la Sala del Prat de Roure d’Escaldes-Engordany en tres passes: 11.30, 12 i 17 hores. 
 
–Quan i per què van crear Pamina Trio?
–Tinc molt bona relació amb la Marta Santamaria i l’Anna Costa des de fa temps. El projecte d’adaptar la flauta màgica per a un públic jove fa temps que el teníem al cap, i vam crear el trio per dur-lo a terme. De fet, Pamina és el nom d’un dels personatges de l’òpera, la filla de la reina de la nit.
 
–Per què aquesta òpera i no una altra?
–Perquè és una molt coneguda, i perquè permet moltes lectures; de fet, Mozart la va escriure amb la idea d’arribar a un públic popular, més ampli. Això fa que tothom l’entengui, i en concret la l’adaptació que hem fet als infants els entusiasma perquè en el fons no deixa de ser un conte d’aventures, amb princeses presoneres, personatges malvats i instruments màgics.
 
–Per tant, no és un concert a l’ús, sinó una teatralització.
–Sí, no només fem de músics, sinó que estem caracteritzats dels diferents personatges perquè el públic pugui seguir millor el conte. A més, l’Anna Costa fa de la reina de la nit, que és el personatge que explica la història. Té experiència com a actriu i ha estat genial poder comptar amb ella.
 
–Demà actuaran al Prat del Roure, però no es la primera vegada que el fan, oi?
–No, l’estiu passat la vam fer a Sant Julià de Loria en un format més petit; des de llavors l’hem fet créixer per arribar a la durada actual (50 minuts), i en funció de les reaccions que vam copsar hem modificat les parts teatralitzades i millorat la part escènica per fer-les encara més visuals. 
 
–Aquest espectacle forma part d’un projecte educatiu impulsat pel Govern i la Fundació Crèdit Andorrà a través de la Fundació ONCA. Què li sembla?
–Em sembla fonamental. Les grans orquestres de qualsevol gran ciutat tenen un servei educatiu i de concerts familiars, perquè en el fons és el públic del futur. Qualsevol país que vulgui tenir un futur cultural, i en aquest cas musical, necessita que les seves orquestres puguin tenir un projecte educatiu i pedagògic, com és el cas de l’ONCA.

–Vostès també toquen per a un públic adult. Quin és més exigent?
– Tots ho són, però segurament el públic infantil és més directe, amb reaccions més immediates i espontànies, i de seguida veus si li agrada o no el que fas.

Comparteix
Notícies relacionades
Altres protagonistes
Rectora de la Universitat Oberta de Catalunya
Defensor de l’afiliat de la CASS
Nutricionista dels Jocs dels Petits Estats 2025
Publicitat
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu