Search
Close this search box.

L’art de les coses petites

  • La ceramista Núria Soley exposa a La Mà dela Mar, per primera vegada a Andorra, una mostra de les seves creacions de joieria

NÚRIA SALVÀ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Creativa La ceramista Núria Soley, a la galeria de la capital. Foto: TONY LARA

“S’ha de deixar de pensar que la pintura i l’escultura són les arts i que la resta són artesanies”, així es va presentar la ceramista Núria Soley, que divendres va inaugurar una exposició temporal a la sala La Mà dela Mar. L’artista de Barcelona arriba per primera vegada al Principat per fer un tast de les seves obres de joieria. “Em reivindico com a ceramista i no rebutjo els meus orígens”, va comentar l’artista, abans d’afegir-hi: “He après l’art de la joieria a posteriori”.

Les seves creacions s’han anat encongint al llarg del temps: si fa uns anys creava peces d’un metre, a poc a poc va agafar afició a les obres petites. “Cada vegada em va agradar més el fet de fer escultures en petit”, va explicar la ceramista. Així doncs, el pas cap a l’art de les obres per engalanar-se va ser molt fàcil. Soley també crea quadres i petits elements de decoració. Cada nova col.lecció presentada és fruit de la investigació amb diferents tècniques ceràmiques i la seva aplicació a la joieria, fet que ens permet tenir una evolució constant en la nostra feina. Per exemple, la col.lecció de foc està integrada per peces fetes a alta temperatura a partir de la tècnica del raku. La sèrie Nexes engloba tres tipus de peces que tenen a veure amb la comunicació a través d’arracades inspirades en camins, braçalets que reprodueixen xarxes o collarets que parlen de baules. La inspiració de Soley sorgeix de la visió de qualsevol objecte o situació. La forma d’una orella, una pedra al camí o la postura d’una persona poden acabar sent una joia. Per aquest motiu, l’artista sempre du amb ella una llibreta per poder dibuixar la idea quan sorgeix. Després, un cop al taller, situat a Palau- solità i Plegamans, a Soley li toca plantejar-se la dificultat de la peça i com hi podrà fer encaixar l’encaix de plata. “Al dibuix procures resoldre els problemes però fins que no fas les primeres proves no t’adones de les dificultats reals”, va explicar la ceramista. Un cop acabada cada col.lecció, la creadora es queda un exemplar –el que surt amb tara– per a ella, en homenatge a la seva part més romàntica, i a més, en guarda un per a les exposicions com ara la que omplen La Mà dela Mar. nsalva@andorra.elperiodico.com

Per a més informació consulti l’edició en paper.

Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
El més destacat
Publicitat
Entrevistes culturals
Escriptor
Dramaturga i actriu
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu