Un dels principals problemes que s’ha presentat en la jornada sobre el trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH) celebrat aquest divendres a Escaldes-Engordany, ha estat la manca d’ajudes acadèmiques que reben els adolescents després del batxillerat i la dificultat per introduir-se en el món laboral una vegada arriben a l’edat adulta. Així ho ha confirmat aquest vespre la presidenta de l’associació Albatros, Inmaculada Forés, que ha destacat la importància de difondre el significat del trastorn per a què tothom conegui la problemàtica que l’envolta i prendre consciència sobre el que suposa.
La cap de salut mental de l’hospital Nostra Senyora de Meritxell, Gemma Garcia, ha subratllat les paraules de Forés. “Falta suport a nivell d’ocupació de treball”, ha dit, ja que aquesta manca d’ajudes provoca que “aquestes persones tinguin major dificultat a l’hora d’organitzar-se, centrar-se o estudiar d’una certa manera”. Tot i això, ha defensat la bona actuació de les escoles cap als infants que pateixen TDAH, ja que reben moltes ajudes i se’ls hi preparen els exàmens de manera diferent a la resta d’alumnes per a què evolucionin correctament. A més, Garcia ha afirmat que no hi ha cap mancança pel que fa als tractaments i al personal que diagnostica aquests casos.
La xifra de persones que pateix TDAH a nivell internacional se situa entre el 3 i el 7%. Aquesta xifra es deu a que “cada vegada s’està diagnosticant millor” ha assegurat Garcia, tot i que hi ha un consens que determina que aquests casos no estan ben diagnosticats a tot arreu i és per aquest motiu que existeix aquesta variació. D’altra banda, pel que fa a Andorra, les consultes infanto-juvenils que es realitzen en relació al trastorn ascendeixen fins el 39%, i es diagnostica TDAH en la majoria dels casos.
La jornada ha comptat amb l’assistència de diferents especialistes en el trastorn i ha servit per donar a conèixer l’associació Albatros, informa l’ANA.