Search
Close this search box.

L’IPC del mes de novembre se situa en el 0,1 negatiu

Malgrat la xifra, es confirma la tendència a l’alça dels darrers mesos

Les dades del Departament d’Estadística facilitades aquest dijous mostren la tendència a l’alça dels darrers mesos de l’Índex de Preus al Consum (IPC), que se situa en el 0,1 negatiu al mes de novembre, dues dècimes més que a l’octubre, que va ser del 0,3 negatiu. En termes anuals, els grups de l’IPC que fan que la variació del mes de novembre sigui superior a la de l’octubre han estat ensenyament –per una pujada en l’apartat de cantines escolars i universitàries–, l’habitatge, els hotels, cafès i restaurants, l’esbarjo i el grup dels transports.
 
Per contra, han tingut un efecte moderador en els preus, el vestit i el calçat, l’alimentació i la salut, que ha vist com baixaven els preus del grup d’altres productes farmacèutics. Així mateix, els grups mobles i serveis per a la llar i béns i serveis diversos han mantingut la variació. Pel que fa a la inflació subjacent, que es calcula recollint tots els preus de l’IPC amb excepció dels productes amb els preus més volàtils i no estacionals, és a dir, sense tenir en compte ni els productes energètics ni els productes frescos, al mes de novembre la diferència entre l’IPC i aquesta és del 0,1% negatiu. 
 
Espanya / Si es compara amb les dades dels països veïns, la variació anual d’Espanya, al novembre del 2016, és del 0,7% positiu, la mateixa que el mes anterior. El grup que ha tingut una influència negativa ha estat el de transports, que baixa a conseqüència de la davallada dels preus dels carburants i lubricants. D’altra banda, els grups que tenen una influència positiva són l’oci i cultura –motivada per l’estabilitat dels preus dels viatges organitzats– i els aliments i begudes no alcohòliques –a conseqüència d’un menor descens dels preus de les llegums i verdures fresques respecte al 2015. 
 
França / Pel que fa a França, la taxa anual al novembre  és del 0,5% positiu, una dècima més que a l’octubre. En el cas de l’alimentació, augmenta gràcies a l’increment dels productes frescos, mentre que l’energia pateix una desacceleració a causa d’una baixada de preus dels olis. Pel que fa als serveis, però, decreixen a causa de la disminució del preu del transport aeri, una caiguda que també pateixen els productes manufacturats.
Comparteix
Publicitat
Notícies relacionades
Comparteix
El més destacat
Publicitat
Entrevistes destacades
Cònsol major d’Escaldes-Engordany
Cònsol major de Sant Julià de Lòria
Conseller de la minoria de Sant Julià de Lòria
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu