Els comerços d’electrònica preveuen vendre un 20% més pel Black Friday

Els comerços d’electrònica preveuen vendre un 20% més pel Black Friday

Demà es donarà el tret de sortida al Black Friday per cinquè any consecutiu i que s’allargarà durant tot el cap de setmana.D’aquesta manera, associacions de comerciants i grans superfícies reben la tradició anglosaxona amb gran il·lusió perquè suposa una estimulació per al comerç. En aquest sentit, el gerent d’Andorra 2000 i de Pyrnées al Pas de la Casa, Antoni Miralles, calcula que «té un impacte del 25% en l’increment de vendes respecte un cap de setmana normal». A més, afirma que «si afegim el Black Friday al fet que el mes de novembre és bo històricament i observem les previsions d’ocupació, l’arribada de busos al país, la neu, les pistes obertes i l’estat dels accessos, crec que ens espera un gran cap de setmana».
Per la seva part, el gerent de la botiga distribuidora d’Apple K-tuin, Toni Calero, detalla que «nosaltres portem des del divendres passat fent-ho. Aquest any les novetats són més bones i com que els telèfons són els productes més venuts hem notat un augment d’entre el 10 i el15% en les vendes que comprenen els nous productes».
El ball de xifres al llarg d’aquests dies es continu i divers, però tant els productes de tecnologia com els electrodomèstics són els més venuts. Així, el gerent de Free Market, Fernando Muñoz, declara que «la gent compra el que està d’oferta i el que no, és un tema visceral. Nosaltres tenim xifrat en un 80% o més les vendes durant el Black Friday en comparació a altres caps de setmana».  «Sempre que hem fet el Black Friday ha funcionat, les vendes s’incrementen i el consumidor respon», comenta Sònia Yebra, presidenta de The Shopping Mile.D’altra banda, molts coincideixen en què la gent aprofita aquesta fita per avançar feina i comprar els regals de Nadal, a més de destacar que la influència i la importància del màrqueting a l’hora de promocionar el consumisme és clau.
 
ELS DUBTES DE COMERCIANTS/La campanya del Black Friday, però, també genera dubtes i reticències per part de comerciants. La presidenta de l’Associació de Comerços del Centre Històric d’Andorra la Vella, Anna Riberaygua, comenta que «per primera vegada algun comerç no s’ha volgut adherir a aquesta promoció perquè considera que no és una estimulació del comerç de qualitat, sinó de quantitat. Això mai havia passat abans».  A més, al·lega que «la tònica empeny a comprar per la gran publicitat i la influència que exerceix a les nostres ments». En aquest sentit, Fernando Muñoz aclara que «es cert que estimula el comerç,però també el limita. La gent compra ara pèro després no ho fa al desembre o al gener. És una despesa puntual i que és duu a terme per impuls».

 

Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
El més destacat
Publicitat
Entrevistes destacades
Presidenta del grup parlamentari socialdemòcrata
Presidenta del grup parlamentari d’Andorra Endavant
President del grup parlamentari de Concòrdia
Publicitat
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu