El personal de FEDA no es considera ben pagat

Els treballadors de la companyia estan desmotivats i pensen que l’organització no està ben estructurada

A la direcció de Forces Elèctriques d’Andorra (FEDA) se li gira feina. Els treballadors no es consideren ben pagats, constaten falta comunicació i troben a faltar una organització més eficient i estructurada. Aquestes són algunes de les revelacions que han sorgit de l’enquesta d’opinió proposada a 108 empleats de FEDA, dels quals van participar el 82% (89 persones). El qüestionari de clima laboral, al qual ha tingut accés EL PERIÒDIC, es va realitzar entre el 28 de juny i el 29 de juliol del 2016. La consultoria encarregada del qüestionari ha estat la firma internacional Korn Ferry – Hay Group.

L’enquesta d’opinió constava d’una llista d’afirmacions a les quals els treballadors havien de respondre si hi estaven a favor o en contra, o es mantenien neutres. Com més baix ha estat el percentatge favorable de la resposta, la companyia elèctrica ha detectat quins són els punts que ha de reforçar.

En l’apartat dedicat a retribució i beneficis, un 52% dels enquestats van contestar que no al plantejament «considero que el meu sou és just, comparat amb el sou de persones que realitzen un treball similar en altres organitzacions», i un 47% va negar la premissa «crec que rebo un salari just per la feina que faig».

Poca confiança / La confiança en la direcció tampoc no n’ha sortit molt ben parada. El 47% no creu que «l’organització és oberta i honesta en les comunicacions amb els empleats; un 38% nega que, «en general, la meva organització està gestionada amb eficàcia i ben dirigida» i un 35% no  confia «en l’equip directiu de la meva organització».
L’organització interna sembla ser un dels punts febles de FEDA. Un 51% dels treballadors que van participar a l’enquesta de clima laboral van rebutjar l’afirmació que «l’organització està estructurada i organitzada de manera eficient».

El qüestionari també interpel·lava els empleats sobre la col·laboració i el seu paper actiu dins de l’empresa. A la pregunta de si FEDA «es fomenta l’intercanvi d’idees i recursos en tota l’organització», un 45% va respondre negativament. En general, el personal de la companyia elèctrica no sent que les seves qualitats estiguin reconegudes ni aprofitades. Un 35% opina que en el seu lloc de treball no s’aprofiten les seves aptituds i capacitats; un 45% afirma que l’organització no el motiva a contribuir més del requerit i un 39% admet que no sent més motivat per anar més enllà de les responsabilitats formals del seu lloc de treball.

Tot això porta a un 36% del personal a considerar que no té oportunitats per assolir els seus objectius professionals en l’organització, i un 34% assegura que no se l’anima a crear noves o millors maneres de fer les coses.

Per contra, el 73% dels treballadors subratlla que a FEDA se’l tracta «amb respecte com a persona», el 64% diu que l’organització li dona suport «perquè pugui tenir un equilibri raonable entre la meva vida personal i professional» i un 61% confessa que el seu de treball és «interessant i reptador». A més, confien en la companyia i el seu futur, i en el seu paper: un 69% se sent satisfet «de com contribuïm al progrés econòmic i social del país».

Fortaleses i oportunitats / Amb els resultats de l’enquesta de clima laboral, s’han identificat a FEDA diverses fortaleses i oportunitats. Com a fortaleses: la qualitat del servei i productes de la companyia; l’orientació i compromís per satisfer les necessitats de la clientela; formació i desenvolupament; equilibri entre la vida personal i professional, i sentiment  d’orgull per la contribució al progrés econòmic i social del país.

Per contra, com a oportunitats de millora i que s’han marcat com a prioritats en el pla d’acció 2017, hi ha l’eficiència interna de l’organització; la manca d’intercanvi d’idees i col·laboració entre departaments; el reconeixement per la feina realitzada i feedback clar, i una comunicació més oberta i honesta.

FEDA treballa ara per enfortir les fortaleses i desenvolupar les oportunitats per aconseguir un millor clima laboral i treballadors més satisfets i motivats. Entre aquests objectius hi ha els de facilitar promocions, mobilitat interna i establir carreres professionals, i millorar la comunicació bidireccional.

Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
El més destacat
Publicitat
Entrevistes destacades
Presidenta del grup parlamentari socialdemòcrata
Presidenta del grup parlamentari d’Andorra Endavant
President del grup parlamentari de Concòrdia
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu