Search
Close this search box.

Gairebé 11 milions d’euros per a les obres del tram 3 de la desviació entre la Massana i Ordino

El seu traçat creua el riu Valira del Nord des del camí ral de la Cabanota fins a la zona del pont de Palanques, en continuïtat amb el tram 2

Les obres del tram 3 de la desviació de la carretera general CG-3 entre la Massana i Ordino han estat adjudicades per un import de 10.846.953,80 euros. Els treballs, que tenen un termini d’execució de dos anys, han estat confiats a l’empresa UTE Cevalls-Copsa. Segons ha anunciat el ministre portaveu, Guillem Casal, durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, l’objectiu és “descongestionar el trànsit al centre de la Massana i millorar la qualitat de vida dels ciutadans”.

Al desembre de 2023 es van adjudicar les obres del tram 2, les quals van començar al febrer de 2024 i es preveu que finalitzin al febrer de 2026. Aquest tram té una longitud d’uns 610 metres i connecta amb la Serra de l’Honor, on es concentra el trànsit d’accés sud a la Massana en hores punta. Ara s’ha adjudicat el tram 3, el qual té uns 500 metres i inclou diversos viaductes sobre rius. El seu traçat creua el riu Valira del Nord des del camí ral de la Cabanota fins a la zona del pont de Palanques, en continuïtat amb el tram 2.


LLEGEIX MÉS: Comencen les obres del primer tram del vial de la Massana


Tot i que les obres d’aquest segon tram encara estan en curs, s’ha adjudicat el tram 3 seguint el principi de licitació progressiva, en què cada fase s’adjudica a mesura que avancen les anteriors per accelerar el ritme del projecte. El projecte global de la desviació està dividit en quatre trams principals. Dos d’ells ja han estat adjudicats, incloent el tercer tram anunciat avui. Des del final del tram 3, hi haurà un ramal de 390 metres (tram 4) en direcció a Arinsal, que connectarà amb la CG-3 a la zona del Telecabina.

A més, s’executarà un altre ramal de 450 metres (tram 5) en direcció a Ordino, el qual connectarà la desviació amb la CG-3 a l’altura del pont de la caserna dels Bombers i la Farga Rossell. Ambdós ramals permetran un accés directe a Arinsal i Ordino, i es preveu que es licitin en els propers mesos.

Es calcula que tota la desviació, d’uns dos quilòmetres de longitud total, estarà enllestida l’any 2027. Tot i que la seva extensió no és molt gran, Casal ha remarcat que “es tracta d’un projecte complex a causa de l’orografia del terreny”, la qual ha requerit la construcció de murs de sosteniment i viaductes per superar els desnivells i els passos sobre el riu.

Millores hidràuliques del riu d’Aixirivall

Per altra banda, Govern ha aprovat també l’adjudicació dels treballs de millora hidràulica del riu d’Aixirivall, a l’empresa Copsa, per 2.357.814,56 euros i un termini d’execució d’onze mesos. En concret, l’obra consta principalment de la construcció d’uns 160 metres de mur del marge dret del riu d’Aixirivall i de l’aixecament d’un dic de retenció de sediments.

Es tracta d’una obra que es projecta propera al nucli urbà de Sant Julià de Lòria, a uns 100 metres de distància de la primera edificació residencial. D’aquesta manera, i mitjançant aquesta gran actuació hidràulica a la parròquia, es preveu poder protegir la zona urbana laurediana i vies de circulació enfront de fenòmens meteorològics o naturals adversos. Així, donant resposta a una vella reivindicació de la corporació comunals, es podran minimitzar els efectes i conseqüències que deixen els episodis de pluges intenses al mig de la vila de Sant Julià de Lòria, provocades pels arrossegalls del riu.

Comparteix
Notícies relacionades
Comparteix
El més destacat
Publicitat
Entrevistes destacades
Secretari d’Estat de Transició Energètica, Transport i Mobilitat
Exdirector de l’Institut d’Estudis Andorrans i historiador
Presidenta de la Societat Andorrana de Ciències
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu