Durant la sessió del Consell General celebrada avui, ha tingut lloc un ampli debat en relació amb l’atropellament mortal ocorregut a la carretera CG-1 de Sant Julià de Lòria. La presidenta suplent del grup parlamentari Socialdemòcrata, Susanna Vela, ha iniciat la seva intervenció expressant el condol per l’accident i ha preguntat al Govern sobre les mesures de seguretat que s’adopten en les obres públiques.
En resposta, el ministre de Territori i Urbanisme, Raül Ferré, ha explicat que les mesures de seguretat en aquestes situacions estan previstes a l’Article 41 de la Llei 12/41. “Les obres que dificultin la circulació viària han de ser correctament assenyalades”, ha assegurat Ferré. Així mateix, el ministre ha comentat que en els trams urbans, la senyalització dels vials ha de complir amb els requisits aprovats per la Taula de Mobilitat i que el seguiment de la senyalització i el trànsit és constant per garantir que les molèsties als vianants i conductors siguin mínimes.
Tanmateix, Vela ha fet referència al conveni de Viena sobre senyalització viària, exposant que “les marques viàries i d’obres han de ser clarament assenyalades amb límits ben definits”, tot destacant la importància de seguir un protocol que garanteixi la seguretat en totes les fases de les obres. Ferré ha aclarit que, en el cas de l’accident de Sant Julià, no ha estat l’Administració pública qui ha dut a terme les obres, sinó que aquestes havien estat cedides a una empresa privada que va tramitar la sol·licitud per garantir que les obres no obstrueixin el trànsit en més de 200 metres. “Les visites dels inspectors han certificat que les obres complien amb els requisits establerts”, ha afirmat el ministre.
En relació amb la sol·licitud de seguretat per a les obres, Ferré ha detallat que l’empresa adjudicatària va tramitar els permisos el 13 d’agost d’enguany i que el Comú de Sant Julià va donar el seu aval. “Hem demanat els permisos a tots els comuns, i en aquest cas, vam ser els primers a obtenir-los”, ha explicat. Finalment, Vela ha preguntat per què no es va segregar la circulació en el punt de les obres, tot responent Ferré que “l’annexa estava molt deteriorada i s’havia d’enderrocar”. A més, ha afegit que si s’hagués deixat un sol carril obert, hi hauria hagut perill en cas de despreniment d’objectes. “La seguretat havia de ser garantida”, ha conclòs.