El Periòdic d'Andorra

El Govern acumula 450 sol·licituds d’ajuts al lloguer sense resposta per disfuncions en la nova tramitació digital

Marín admet el retard en el termini de resposta i afirma que s’han activat mesures per resoldre les demandes abans que acabi el segon trimestre

El Ministeri d’Afers Socials i Funció Pública té encara 450 sol·licituds d’ajuts a l’habitatge de lloguer pendents de resolució, segons ha reconegut la ministra Trini Marín en una resposta escrita adreçada a la presidenta suplent del grup parlamentari de Concòrdia, Núria Segués. Aquestes peticions formen part del total de 1.663 sol·licituds registrades entre el 20 de gener i el 21 de març d’aquest any.

Fins ara, el Govern ha resolt 1.213 expedients. Pel que fa a les restants, n’hi ha tres corresponents al període del 20 al 31 de gener, totes pendents per manca de documentació; 42 presentades al febrer, de les quals 41 també estan incompletes; i 405 més que es van tramitar entre l’1 i el 21 de març.

La ministra ha admès que el Govern ha superat el termini de dos mesos que estipula per donar resposta a les sol·licituds, atribuint els retards a disfuncions derivades de la implantació, per primera vegada, del sistema de sol·licitud digital a través de la seu electrònica. Segons Marín, la coincidència de la posada en marxa d’aquest nou canal amb un volum elevat de peticions ha tensionat la capacitat operativa de la plataforma i dels equips tècnics del ministeri. “S’han produït inestabilitats en el funcionament del sistema i problemes en la integració dels processos, la qual cosa ha afectat la tramitació i la comunicació amb la ciutadania”, ha reconegut.

En aquest sentit, el Govern preveu que totes les sol·licituds presentades durant el primer trimestre de l’any estiguin resoltes abans que acabi el segon trimestre. Per complir aquest objectiu, s’han activat mesures de reforç que inclouen l’ajust dels processos interns, una nova assignació de tasques i l’optimització dels fluxos de treball, amb la finalitat de millorar l’eficiència i reduir els endarreriments. “El compromís és garantir que els ajuts es resolguin i es notifiquin amb celeritat, i continuar treballant per recuperar la normalitat en els terminis de resposta”, ha conclòs Marín.

Publicitat
Comparteix
Publicitat
Notícies relacionades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Comparteix
El més destacat
Publicitat
Publicitat
Publicitat
Publicitat
Publicitat

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu