L'opinió de:

Proximitat i resultats

MONTSE RONCHERA

El terme globalització ja forma part del nostre llenguatge corrent i el concepte s’aplica també a innumerables àmbits i situacions sense que, a vegades, en tinguem plena consciència. Així, la globalització està pesant –en negatiu– en el finançament i la gestió de bon nombre d’ONGs.

Tradicionalment tenen dues possibles fonts de finançament: el finançament públic, és a dir la crida a les subvencions de l’estat –o supraestatal quan ens trobem amb causes transnacionals–, que resulten cada cop més difícils d’obtenir perquè les necessitats i les associacions sol·licitants creixen de manera constant; l’altra font de finançament es basa en les donacions privades. Malauradament, la població mundial i les diferents organitzacions privades que donen diners i suports puntuals a les causes humanitàries es troben sobre-sol·licitades i en mig d’una crisi que afecta quasi bé a tothom. Cal dir també que la proliferació de causes i projectes, i de necessitats més o menys agudes, porten a una certa banalització de la generositat, i la manca de transparència o la difusió d’accions fraudulentes encobertes sota una bona causa fan que les donacions es facin amb molta més cautela.

Aquesta situació òbviament afavoreix les donacions i les aportacions a les ONGs i les causes internacionals amb «marca», en detriment de les petites associacions locals que, en no disposar dels mateixos mitjans que les grans per donar-se a conèixer, no compten amb el suport que segurament es mereixerien. Així, actualment veiem com a Europa una vintena de les associacions més conegudes recullen el 60% de les donacions, mentre que el 40% restant es distribueix a més de deu mil altres associacions menys conegudes.

Sense menystenir les grans organitzacions, sovint són les petites les que es troben més a prop del problema i poden incidir molt més directament en la seva resolució; elles són les que, potser sense saber-ho, fa temps que posen en pràctica la tesi Think global, act local. Cal que des de la ciutadania els donem suport: per proximitat i per resultats.

http://escriuresenseinterrupcions.blogspot.com

Per a més informació consulti l’edició en paper.

Comparteix
Enquesta
Publicitat
Editorial
Publicitat

No et quedis sense el nostre exemplar en PDF

Publicitat
QualificAND

Inés Martí

Andorra Telecom reforça el seu compromís amb l’educació tecnològica a través de la robòtica.

SUBSCRIU-T'HI

De la redacció al teu dispositiu