- Sorprendre els infants és cada cop més difícil i les companyies d’entreteniment ho saben i hi treballen
SERGIO ANDREU
Aconseguir sorprendre un infant és cada vegada més difícil”, afirma Mark Mini, director del grup responsable de dissenyar les atraccions per als parcs temàtics de Disney, que assegura que el món ha canviat molt des que el creador de Mickey Mouse va obrir, el 1955, el primer Disneyland. La Terra ha donat tantes voltes, que la franquícia del mag de Burbank ara disposa d’onze parcs temàtics a tot el món –n’estudia obrir un altre a la Xina–, i és propietària des del mes d’agost de l’any passat de Marvel Entertaiment, una empresa que posseeix un catàleg amb 5.000 personatges de còmic, entre els quals hi ha el Capità Amèrica, Spiderman o Iron Man.
Mini, que ha passat pel Cosmocaixa de Barcelona per parlar de la seva feina com a director del Creative Technologic Group de la Walt Disney Imagineering (el “nucli dur” encarregat de fer realitat les idees de noves atraccions) ha assenyalat que estan “molt il.lusionats” amb la compra de l’editorial de Hulk. També ha avançat que gran part del personal creatiu està analitzant com integrar els “universos” Marvel i Disney. “Es tracta de trobar el lloc adequat, i encara que sembla que no tindrem Spiderman i Mickey Mouse en el mateix lloc, hi haurà alguns espais on els personatges de Marvel encaixaran bé en els nostres parcs ja existents, però no puc avançar res més”, diu en una entrevista.
En espera que aquesta “fusió” d’estils es materialitzi –cosa que temen els amants de Marvel, que no veuen amb bons ulls la possible edulcoració disneyana de Peter Parker o de La Massa– ja està en marxa el Marvel World de Dubai, un macroprojecte que, si la crisi ho permet, veurà la llum d’aquí a un parell d’anys. Mini, un enginyer espacial expert en realitat virtual, és conscient que és un afortunat amb la feina que té: idear i construir atraccions i veure com fan gaudir milions de nens.
No obstant això, aquest objectiu cada vegada és més complicat, indica l’autor d’algunes de les atraccions creades entorn de pel.lícules com ara Cars, Hèrcules o Buscant Nemo, ja que els nens tenen molta més informació que en els anys cinquanta del segle passat, quan pujar a una muntanya russa era excitant, però ara ja no és res de l’altre món.
Per bé que als joves d’avui sembla no que no els sorprenen gaire, hi ha temes que, segons explica Mini, mantenen la seva capacitat d’emocionar als visitants dels parcs temàtics: l’amor, la família, la responsabilitat, etc “Intentem que totes les nostres atraccions versin sobre aquest tipus de narracions”, assenyala l’enginyer, que destaca que amb les noves tecnologies a l’abast de tothom, és imprescindible fer propostes més sofisticades, interactives, amb robòtica i tecnologia extrema, “encara que sempre segura i familiar”, sempre dins del to tradicional que ha caracteritzat a la casa Disney, recalca.
De fet, els infants no tenen por de la tecnologia, “se submergeixen i ho fan”, mentre que als pares se’ls ha de convèncer. Els més petits no solament aprecien la interactivitat, sinó que l’esperen. Avui dia, explica aquest expert, qualsevol infant assumeix que les pantalles informàtiques són també interactives.”Nosaltres fem la màgia”, contesta quan se li pregunta si sent una mica mag, i reconeix que li agrada consultar els seus fills, a qui “utilitza” com a reflex de la cultura moderna. “Són molt útils perquè gràcies a ells veus els parcs temàtics amb uns altres ulls, i també què els interessa i què els avorreix”, segons els seu parer.
Periodista. redaccio@andorra.elperiodic.com
Per a més informació consulti l’edició en paper.