PUBLICITAT

El Govern atura les obres del vial de Sant Julià pel finançament

  • L'adjudicació de les fases 1 i 2 queda en suspens per falta d'empreses interessades
  • CR i ApC critiquen que l'Executiu prioritzi el desviament de la carretera de la Massana
EVA ARASA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El ministre Gerard Bàrcia i la consellera general Roser Bastida, ahir. Foto: ORIOL LLAURADÓ

El Govern té previst aturar les obres del vial de Sant Julià de Lòria un cop finalitzin les fases 3 i 4, que actualment es troben en execució. Això vol dir que, en espera de trobar la manera de finançar les fases 1 i 2, que inclouen la construcció d'un túnel, l'ordenament del trànsit haurà d'aprofitar part de la carretera existent i el projecte quedarà, per tant, incomplet. Així ho va explicar el ministre d'Ordenament Territorial, Gerard Bàrcia, que ahir va comparèixer davant de la Comissió Legislativa de Política Territorial i Urbanisme. Els consellers de CR i ApC es van mostrar molt crítics amb aquesta decisió i van lamentar que l'Executiu vulgui tirar endavant nous projectes, com ara el desviament de la Massana, mentre atura una obra com la de Sant Julià.

El conseller general d'ApC, Eusebi Nomen, que va assistir a la compareixença tot i no formar part de la Comissió de Política Territorial, va ser especialment dur amb la decisió de l'Executiu i va titllar "d'acte de comunicació i propaganda" el fet que el Govern hagi aprovat un crèdit extraordinari per tirar endavant el desviament de la Massana quan, en paral.lel, ha d'aturar les obres de Sant Julià per manca de finançament.

Igualment, la consellera general de CR, Roser Bastida va instar el Govern a prioritzar els projectes "d'interès nacional" i, en concret, el vial de Sant Julià, tenint en compte que "la majoria dels turistes entren per l'accés del riu Runer i que és precisament d'aquests turistes des d'on es nodreix la principal activitat econòmica del país". A més, Bastida va recordar que la variant de Sant Julià està prevista en el Pla d'infraestructures aprovat pel Consell General.

El ministre Bàrcia, per la seva banda, va voler deixar clar que es tracta de "dues coses diferents". En aquest sentit, Bàrcia va aclarir que el projecte de la Massana "es troba en fase embrionària", de manera que, abans que no s'iniciïn efectivament les obres i el Govern hagi de fer front al cost d'aquesta infraestructura, poden passar "dos anys pel cap baix". L'aprovació del crèdit extraordinari, segons les explicacions del titular d'Ordenament Territorial, simplement els dóna cobertura per iniciar tot el procés de redacció del projecte.

Amb relació al vial de Sant Julià, Bàrcia va assenyalar que tot està a punt per ser executat, però que el problema és el finançament de les obres. L'anterior Govern liberal va preveure una fórmula de finançament especial: en un primer moment, el Govern havia de pagar les fases 3 i 4 del projecte --les primeres que s'han executat-- mitjançant el mètode alemany, és a dir, a final d'obra. Ara bé, l'adjudicació de les fases 1 i 2 es va plantejar de manera que una empresa concessionària es fes càrrec finalment del cost de les quatre fases.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT