- El finançament de les fases 1 i 2 és “inviable ara per ara”
- Bastida recorda que molts turistes entren pel riu Runer
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA
- El ministre Gerard Bàrcia compareix davant de la Comissió Legislativa de Política Territorial i Urbanisme.
- Foto: ORIOL LLAURADÓ
Bàrcia ha dit que el problema no era una qüestió de prioritats, sinó que el finançament que s’havia previst per a les obres de Sant Julià no és viable “ara per ara”. Bastida ha replicat que el que hauria de fer el Govern és pensar en les prioritats d’interès nacional, tenint en compte que la majoria de turistes accedeixen al país per Sant Julià. Pel seu cantó, Nomen ha dit que no entén com es pot demanar un crèdit extraordinari per al desviament de la Massana si no es té la certesa que es podran pagar les obres, tal com passa ara amb el vial de Sant Julià, i ha qualificat aquest acte de “preelectorialista”.
D’aquesta manera, els grups parlamentaris s’han mostrat en desacord amb l’aturada de les obres de la fase 1 i 2 del vial de Sant Julià en pro de les de la Seu de la Justícia i de la desviació de la Massana. Nomen s’ha mostrat decebut per les decisions que ha pres el Govern.
Un punt problemàtic derivat de l’inacabament de les obres seria que, un cop acabades les fases 3 i 4 del vial de Sant Julià, el trànsit circulatori aniria a parar a la plaça Laurèdia, tal com ha reconegut el ministre. En aquest punt, Bastida ha dit que no cal ser un expert per adonar-se que no és una bona solució i que això serà “un embut”.
Un altre tema que s’ha parlat en aquesta compareixença és la possible causa de l’esfondrament del viaducte del túnel dels Dos Valires. Una de les hipòtesis és que aquest últim accident hagi estat causat pel canvi brusc de les temperatures. De tota manera, el ministre ha puntualitzat que es tracta només d’una probabilitat i que, fins que no es tinguin tots els informes, no se sabran les causes exactes.