PUBLICITAT

Tema del dia test

  • Interior diu que està predisposat a negociar les propostes de l'ALNA que trobi "interessants"
  • Els de 16 i 17 anys només podran entrar als locals fins a la 1 i no poden consumir alcohol
PEPA GALLEGO
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Uns joves es diverteixen en un local nocturn del país. Foto: ARXIU

L'Associació de Locals Nocturns d'Andorra (ALNA) reclama que les discoteques, tipificades com a tal, puguin tancar fins a les 6 del matí durant els caps de setmana i vigílies. Aquesta exigència (que suposaria un canvi en el decret del Govern del desembre passat) és recollida en un ampli informe, que tal com ja va avançar aquest rotatiu, va ser entregat al Ministeri d'Interior. Fonts d'aquest departament del Govern han assegurat que estudiaran cadascuna de les propostes que troben "interessants" i que en poques setmanes donaran una resposta a l'ALNA. En aquest informe de 13 pàgines el sector posa sobre la taula la reflexió sobre la contradicció que hi pot haver si als joves entre 16 i 17 anys se'ls permet accedir a tot tipus de locals fins a l'hora de tancament i per altra banda se'ls està prohibint el consum d'alcohol.

Amb l'objectiu d'aconseguir que l'oci nocturn del Principat sigui de qualitat i segur, l'ALNA ha elaborat un document de 13 fulls en què concreta les propostes que reclamen des de fa temps argumentades. Així, el col.lectiu reclama primerament una classificació dels establiments, i les discoteques i sales de festes seria el grup al qual proposen tancar més tard. Des de l'associació consideren que els horaris d'obertura i de tancaments establerts "no s'adapten a les noves necessitats". Així, proposen que aquest grup tanqui a les 6 del matí els caps de setmana i vigílies, a les 5 entre setmana.

Aquest fet suposaria ampliar un parell d'hores el decret que al desembre passat va aprovar el Govern en aquest aspecte, en el qual no divideix la categoria de pubs i discoteques i estan tots englobats com a establiments públics. El col.lectiu proposa que els pubs i bars musicals tanquin a les 3 de la matinada de dilluns a dijous i a les quatre els caps de setmana.

L'altra classificació que estableix l'ALNA és dels restaurants de tot tipus de menjar, hamburgueseries, gelateries, granges bars, cerveseries i establiments similars. En aquest tipus el col.lectiu demana que l'horari màxim de tancament sigui les 24 hores entre setmana i mitja hora més tard els caps de setmana, a excepció dels restaurants que serà a la 1 i a la 1.30 hores, respectivament.

Tot i això, el recull de propostes contempla a més que en ocasió de revetlles tradicionals com ara la de Sant Joan i Sant Pere, així com nits de Nadal i Cap d'Any, i dijous, divendres i dissabtes de carnaval i festa Major de cada poble, l'hora màxima

PROHIBICIÓ A MENORS
En l'apartat de prohibicions i referint-se a l'edat el col.lectiu proposa mitjançant cartells fixats en llocs visibles negar l'entrada a menors de 16 anys en els pubs i discoteques. I pel que fa a aquelles persones de 16 i 17 anys, només podran estar en aquests locals nocturns fins a la 1. Des de l'associació recorden que la legislació prohibeix la venda d'alcohol a menors de 18 anys.

Per aquesta raó consideren urgent replantejar aquest assumpte, ja que els locals es troben en moltes ocasions en conflictes, ja que si els és permesa l'entrada als joves de 16 i 17 anys sense tenir un límit horari és molt difícil controlar el consum d'alcohol que puguin fer.

Per tot, el sector es mostra obert a col.laborar amb el Ministeri d'Interior per buscar fórmules per evitar les dramàtiques conseqüències derivades dels accidents per consum excessiu d'alcohol i també de l'alteració de l'ordre públic.

Aquest elaborat informe de propostes ha obert la possibilitat d'una negociació amb Interior, que s'ha mostrat "molt predisposat" a estudiar totes les propostes. Segons fonts d'Interior, moltes de les accions depenen de diversos ministeris i seran analitzades d'una manera pluridisciplinària. [email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT